اولین دوره مسابقات لیگ ریاضی در استان کردستان برگزار شد

سنندج (پانا) - اولین دوره مسابقات لیگ ریاضی ویژه دانش‌آموزان دوره اول متوسطه استان کردستان با شرکت 190 دانش‌آموز در سنندج برگزار شد.

کد مطلب: ۸۳۸۷۸۵
لینک کوتاه کپی شد
اولین دوره مسابقات لیگ ریاضی در استان کردستان برگزار شد

با حضور معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کردستان و جمعی از مسئولان و دست اندرکاران امر، مرحله استانی اولین دوره مسابقات لیگ ریاضی با شرکت 190 نفر از دانش‌آموزان برگزیده در قالب 63 تیم در سالن آمفی تئاتر باشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد.

مهدی نامدار، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان در حاشیه برگزاری این مسابقات با بیان اینکه مسابقات لیگ ریاضی برای اولین بار در سطح استان برای دانش آموزان دوره اول متوسطه برگزار می شود؛ گفت: در مرحله شهرستانی و قطبی این مسابقات کلیه دانش آموزان دوره متوسطه اول استان با هم به رقابت پرداختند.

وی ادامه داد: پس از رقابت دانش آموزان در مرحله شهرستانی تعداد 190 دانش آموز در قالب 63 تیم به مرحله استانی راه پیدا کردند و امروز در مرحله استانی این مسابقات آزمونی در دو بخش تستی و تشریحی که شامل 12 سوال تستی به مدت 75 دقیقه و 4 سوال تشریحی به مدت 40 دقیقه برگزار می شود و در نهایت نفرات و تیم های برتر معرفی خواهند شد.

نامدار گرایش دانش آموزان به سمت رشته های علوم پایه، تقویت مهارت های حل مسئله و قدرت تحلیل دانش آموزان و کمک به هدایت تحصیلی هدفمند در دانش آموزان را این اهداف برگزاری مسابقات لیگ ریاضی عنوان کرد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان همچنین خاطر نشان کرد: در پایان مسابقات لیگ ریاضی شش تیم برتر در هر پایه تحصیلی مجموعا 18 تیم برگزیده معرفی و از دانش آموزان و تیم های برتر تجلیل خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار