طراحی سیستم آبیاری هوشمند کنترل از راه دور از سوی هنرآموز بیستونی

کرمانشاه (پانا ) - علی جمالی‌نیا، هنرآموز هنرستان خوارزمی بیستون و دارای مدرک دکتری فیزیولوژی گیاهان زراعی، سیستم آبیاری هوشمندی را طراحی کرده است که از طریق پیامک از راه دور روشن و خاموش می‌شود این سیستم دارای دو بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است و شامل یک کیت الکترونیکی سیم‌کارت خور، شیر برقی، دوربین و سایر متعلقات آن است.

کد مطلب: ۸۳۸۷۳۵
لینک کوتاه کپی شد
طراحی سیستم آبیاری هوشمند کنترل از راه دور از سوی هنرآموز بیستونی

مجید یزدان پناه، مدیر کل آموزش و پرورش کرمانشاه، با اشاره به موفقیت‌های قابل توجه در حوزه‌های گوناگون در زیرمجموعه‌های این اداره کل گفت: خوشبختانه این عرصه همواره تجلیگاه شکوفایی استعدادهای ویژه در همه زمینه‌ها بوده است و هر چند مدت یک‌بار شاهد اختراعات و اکتشافات قابل توجهی از سوی این مجموعه بزرگ فرهنگی هستیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه مدیریت منابع آبی را نیاز ضروری کشور دانست و با تاکید بر این که بیشترین حجم آب مصرفی کشور، صرف کشاورزی می‌شود، اظهار کرد: باید به سوی مدیریت خلاق مصرف آب در کشاورزی برویم در این راستا لازم است منابع انسانی آفرینش‌گر در آموزش و پرورش و دانشگاه دست به کار شوند و با بهره‌مندی از تکنولوژی روز، این منابع گرانبها را مدیریت کنند.

وی با معرفی علی جمالی نیا، هنرآموز هنرستان خوارزمی بیستون به عنوان طراح سیستم آبیاری کنترل از راه دور با پیامک ادامه داد: باید بتوانیم به هوشمندسازی آبیاری توجه کافی داشته باشیم و کسانی که در این عرصه به اختراع و خلاقیتی ویژه می رسند، مورد توجه واقع گردند.

این سیستم از طریق پیامک از راه دور، روشن و خاموش می شود. این سیستم دارای دو بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است و شامل یک کیت الکترونیکی سیم‌کارت خور، شیر برقی دوربین و سایر متعلقات آن می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار