امام جمعه یزد:

دستگاه های دولتی در مصرف انرژی پیشگام باشند

یزد (پانا) - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: دستگاه های اجرایی و نهادهای دولتی باید در صرفه جویی آب و برق و سایر موارد در جامعه پیشگام باشند و به الگویی برای شهروندان تبدیل شوند .

کد مطلب: ۸۳۸۶۵۲
لینک کوتاه کپی شد
دستگاه های دولتی در مصرف انرژی پیشگام باشند

آیت الله محمدرضا ناصری یزدی امروز در خطبه های نمازجمعه این هفته یزد به موضوع آب و برق در استان اشاره کرد و با قدردانی از همکاری مردم در صرفه جویی و استفاده مناسب از انرژی افزود: ادامه همکاری مردم و استفاده درست توسط مراکز دولتی در حل مشکلات جامعه بسیار موثر است.
وی به نامه مقام معظم رهبری به رئیس جمهوری روسیه اشاره کرد و یادآور شد: معظم له با نوشتن نامه و اعزام هیاتی به این کشور ، توطئه های آمریکا و اروپا علیه نظام و انقلاب اسلامی را خنثی کردند.
امام جمعه یزد تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران با شعار نه شرقی و نه غربی پیروز شد و هدفش هم همین است ولی باید کشورهای شرق مثل روسیه ، ایران ، هند و چین دارای وحدت رویه در برابر زیاده خواهی استکبار جهانی باشند.
ناصری یزدی همچنین به اعزام هیات هایی از سوی رئیس جمهوری به برخی کشورهای منطقه و جهان اشاره کرد و با قدردانی از این اقدام به اهمیت ارتباط با جهانیان و پیگیری مصالح کشور بر اساس اهداف عالیه نظام تاکید کرد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان ادامه داد: ارتباط با برخی کشورها به منزله تکیه بر شرق و یا فلان کشور نیست و باید بر اساس شرایط و نیازها نسبت به تعامل و پیگیری مصالح انقلاب اسلامی اقدام کرد.
ناصری یزدی در ادامه به موضوع مهم خصوصی سازی و واگذاری برخی امور به بخش خصوصی توانمند ، دلسوز ، علاقه مند و مومن اشاره کرد و از اینکه برخی امور به افراد سودجو که به دنبال منافع شخصی هستند ، ابراز ناخرسندی کرد.
به گفته امام جمعه یزد ، کار خصوصی سازی و واگذاری برخی شرکت ها باید دقیق ، تحت نظارت و برای رفاه حال عامه مردم و حل مسایل و مشکلات انجام گیرد و مسئولان امر نظارت عالیه داشته باشند.
استاد حوزه علمیه یزد به اهمیت نظارت درست بر واردات اجناس به کشور بر حسب نیاز واقعی مردم و جامعه اشاره و از مسئولان برای انجام وظایف خود در این بخش مهم قدردانی کرد.
امام جمعه یزد همچنین مبارزه عملی با قاچاق کالا و ارز را در تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایران و توجه به ظرفیت های داخلی بسیار ضروری دانست .
ناصری یزدی همچنین به دهه کرامت و بیان فضایل و مناقب حضرت امام رضا (ع) اشاره و بر عمل به وظایف شرعی و انقلابی و دفاع در برابر توطئه های دشمنان انقلاب تاکید کرد.
نماز عبادی سیاسی جمعه در 28 شهر و روستای استان یزد اقامه می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار