معاون وزیر «صنعت»:

کاهش 3 درصدی واردات

یزد (پانا) - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برنامه‌های دولت برای مدیریت بازار ارز، گفت: سیاست‌های جدید ارزی دولت منطبق با نیازهای روز کشور خواهد بود.

کد مطلب: ۸۳۸۶۴۵
لینک کوتاه کپی شد
کاهش 3 درصدی واردات

مجتبی خسروتاج در مراسم گرامیداشت روز صنعت و معدن در استان یزد، که در محل پارک علم و فناوری یزد برگزار شد؛ با اشاره به دیدگاه‌های مطرح‌شده در این نشست مبنی بر لزوم تک‌نرخی شدن ارز در کشور، عنوان کرد: دولت در شرایط کنونی در اتخاذ سیاست‌ها و رویه‌های اقتصادی خود به‌طور ویژه به قشر آسیب‌پذیر توجه دارد و توزیع ارز ارزان‌قیمت برای واردات برخی کالاها نیز سیاستی در این راستا و برای جلوگیری از آسیب دیدن قشر کم‌درآمد جامعه است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بابیان اینکه سیاست‌های ارزی اتخاذشده در اوایل سال جاری، تغییر خواهد کرد؛ اظهار داشت: با توجه به شرایط و وضعیت اقتصادی و نیازهای روز کشور، سیاست‌های جدید منطبق با خواست و مطالبه عموم و به‌طوری‌که برای بخش خصوصی و فعالین اقتصادی نیز راضی‌کننده باشد، اتخاذ خواهد شد.

خسروتاج در ادامه با اشاره به اینکه در سه‌ماهه اول سال جاری 6 میلیارد و 600 میلیون دلار مواد اولیه و کالای واسطه‌ای داخل کشور شده، عنوان کرد: این مبلغ در سه‌ماهه اول سال گذشته حدود 7 میلیارد دلار بوده است.

وی اضافه کرد: همچنین در سه‌ماهه ابتدا سال یک میلیارد و 669 میلیون دلار واردات در بخش کالاهای سرمایه‌ای و ماشین‌آلات صورت گرفته که این عدد در مدت مشابه سال قبل یک میلیارد و 700 میلیون دلار بوده است.

رئیس سازمان توسعه تجارت کشور بابیان اینکه در آمار مربوط به واردات کشور، بیشترین مقدار کاهش واردات مربوط به کاهش واردات کالای مصرفی بوده، اظهار داشت: در سه‌ماهه نخست سال گذشته ارزش کالای وارداتی معادل 2 میلیارد و 500 میلیون دلار بوده، که این مقدار در سه ماه نخست سال جاری با کاهش 800 میلیون دلاری به مبلغ یک میلیارد و 700 میلیون دلار رسیده است.

خسروتاج تصریح کرد: درمجموع و با احتساب ارزش سایر کالاهای وارداتی، 11 میلیارد و 200 میلیون دلار واردت در سه ماه نخست امسال صورت گرفته که این مبلغ در سه ماه نخست سال گذشته 11 میلیارد و600 میلیون دلار بوده که نشان‌دهنده کاهش 3 درصدی واردات کشور در سه ماه نخست سال است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت رشد صادرات کشور در سه‌ماهه نخست سال جاری را حدود 15 درصد اعلام کرد و یادآور شد: تجربه نشان داده است هرزمانی که برای فروش نفت با مشکل مواجه بودیم، صادرات غیرنفتی با رشد مطلوبی همراه بوده و در سال جاری نیز امیدواریم با عزم و تلاش بخش خصوصی مقدار صادرات غیرنفتی با رشد 30 درصدی همراه باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار