عرضه گواهی پیش‌فروش سکه پابرجاست

تهران (پانا) - دبیر کل بانک مرکزی از حتمی‌بودن عرضه گواهی پیش‌فروش سکه در بورس خبر می‌دهد و می‌گوید زیر ساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری لازم در حال آماده‌سازی است و به زودی این گواهی عرضه می‌شود.

کد مطلب: ۸۳۸۶۴۳
لینک کوتاه کپی شد
عرضه گواهی پیش‌فروش سکه پابرجاست

به گزارش پژوهشکده پولی و بانکی، محمود احمدی درباره تعویق عرضه گواهی پیش‌فروش سکه در بورس کالا، اظهار داشت: گواهی پیش‌فروش سکه کاری جدید است و به همین دلیل باید برنامه‌ریزی‌های دقیقی درباره آن انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه، برای عرضه گواهی پیش‌فروش سکه باید مناسبات و روابط خریدار و فروشنده به درستی تعیین شود، ادامه داد: از آنجایی که این گواهی‌ها ممکن است به شخص ثالث فروخته شود؛ بنابراین باید وضعیت آن به گونه مناسبی مشخص و تعیین شود.

دبیر کل بانک مرکزی تصریح کرد: بانک مرکزی با جدیت ایده عرضه گواهی پیش‌فروش سکه را پیگیری می‌کند و در حال بررسی و انجام امور در باره آن است. وی از ادامه برگزاری جلسه میان بانک مرکزی و بورس برای عرضه گواهی پیش‌فروش سکه خبر داد و اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌های لازم در این باره در حال انجام بوده و قرار است بورس به زودی زمان عرضه آن را اعلام کند.

یادآور می‌شود، طرح امکان خرید و فروش گواهی سکه‌های پیش‌فروش شده، با هدف تنظیم بازار مسکوکات این فلز زرد رنگ از سوی بانک مرکزی برنامه‌ریزی شد تا کسانی که اقدام به پیش خرید سکه کرده‌اند، این فرصت را داشته باشند که پیش از سررسید، دارایی خود را به تناسب ماه‌های باقی‌مانده تا تحویل سکه، نقد کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار