در گفت‌وگو با پانا

اصلاح سهمیه کنکور‌ ایثارگران در مجلس به کجا رسید

سخنگوی کمیسیون آموزش :مجلس پیگیر است که قانون سهمیه‌های کنکور به نوعی اصلاح شود تا ایثارگران و فرزاندان آنها متضرر نشوند

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره طرح اصلاح سهمیه‌ ایثارگران در کنکور می‌گوید اصلاحیه سهمیه ایثارگران در کنکور سراسری در نوبت بررسی صحن علنی مجلس قرار دارد.

کد مطلب: ۸۳۸۵۶۲
لینک کوتاه کپی شد
اصلاح سهمیه کنکور‌ ایثارگران در مجلس به کجا رسید

سید حمایت میرزاده در گفت‌وگو با پانا با بیان اینکه اصلاح سهمیه ایثارگران تکلیف برنامه ششم توسعه است، گفت: سهمیه‌ای که درنظر گرفته شده و آنچه در قانون آمده است اجرا می‌شود و مجلس به دنبال این است که قانون سهمیه‌های کنکور به نوعی اصلاح شود تا ایثارگران و فرزاندان آنها نیز متضرر نشوند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: طبق ماده 90 برنامه ششم توسعه در صورتی که سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران تکمیل نشود و پنج درصد سهمیه همسران و جانبازان زیر ۲۵ درصد و همسران و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه، پاسخگوی متقاضیان نباشد، دولت باید مانده ظرفیت خالی ۲۵ درصد ایثارگران را مازاد بر پنج درصد مذکور به همسران و فرزندان جانبازان زیر ۲۵ درصد و همسران و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه که شرایط لازم را داشته باشند، اختصاص دهد.

وی درباره زمان بررسی طرح مذکور در صحن علنی نیز گفت: درباره زمان طرح در صحن علنی نمی‌توان اظهار نظر کرد و باید منتظر بمانیم که در نوبت بررسی قرار بگیرد.

این نماینده مجلس با اشاره به اعتراض بسیاری از دانشجویان درباره سهمیه‌های کنکور، خاطرنشان کرد: وزارت علوم نیز پیگیری‌های لازم را برای طرح اصلاح تبصره سهمیه رزمندگان و ایثارگران دنبال می‌کند و پیشنهادهایی را به مجلس ارائه کرده است که باید بررسی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار