فرماندار تهران: برگزاری جشنواره‌های فرهنگی روستایی باعث همدلی می‌شود

تهران (پانا) - فرماندار تهران با تاکید بر لزوم برگزاری جشنواره‌های فرهنگی با هدف توسعه کسب و کار و ایجاد مشاغل به ویژه در روستاهای حریم تهران گفت: برگزاری جشنواره‌های فرهنگی همراهی و همدلی شهروندان را به دنبال خواهد داشت.

کد مطلب: ۸۳۸۵۵۳
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار تهران: برگزاری جشنواره‌های فرهنگی  روستایی باعث همدلی می‌شود

عیسی فرهادی در نخستین جشنواره شاتوت و محصولات محلی دهستان سولقان ضمن تاکید بر ارزشمند بودن برگزاری جشنواره‌های فرهنگی به ویژه در روستاهای حریم تهران افزود: سال 1357 تولیدات کشاورزی ما 23 میلیون تن در کشور بود و امروز به بالای 130 میلیون تن در سال افزایش پیدا کرده است و این دستاورد بزرگ به همت دستان توانمند مردم به ویژه قشر روستایی، کشاورز و عشایر رقم خورده است.

وی افزود: در حالی شاهد افزایش چشمگیر تولیدات کشاورزی در کشور هستیم که سال‌هاست مشکل خشکسالی گریبان مردم ما را گرفته است اما همت و تلاش ملت ایران موجب شده که بتوانند چنین دستاوردهای بزرگی را رقم بزنند.

وی تاکید کرد: نه‌تنها در حوزه کشاورزی بلکه در حوزه‌های دیگر شامل فولاد، تولید سیمان و تولید برق شاهد افزایش تولید بوده‌ایم که البته امروز با قطعی برخی مناطق به علت گرمای هوا و افزایش مصرف مواجه هستیم. روزی در کشور تنها هفت هزار مگاوات تولید برق داشتیم اما امروز تولید برق به 65 هزار مگاوات رسیده که البته 58 هزار مگاوات در حال تولید و مابقی به دلیل کاهش تولید برق از سدهای برق‌آبی در فصل گرما کاهش پیدا کرده است.

فرماندار تهران با تاکید بر لزوم توسعه مشاغل در روستاهای حریم تهران به ویژه مشاغلی که به حوزه گردشگری مربوط است، افزود: باید محصولات روستاییان به ویژه روستاهای حریم تهران که هر یک محصول ویژه‌ای را تولید می‌کنند به شهروندان تهرانی معرفی شوند. بی‌تردید برگزاری جشنواره‌های فرهنگی می‌تواند همراهی و هماهنگی مردم تهران با روستاهای اطراف را به همراه داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار