دیدار مدیر کل آموزش و پرورش با نمایندگان نهمین دوره مجلس دانش آموزی استان قم

قم (پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش استان قم با نمایندگان نهمین دوره مجلس دانش آموزی دیدار و اعتبارنامه های آنان را تقدیم کرد.

کد مطلب: ۸۳۸۵۰۴
لینک کوتاه کپی شد
دیدار مدیر کل آموزش و پرورش با نمایندگان نهمین دوره  مجلس دانش آموزی استان قم

پیش از ظهر امروز ناصر حمزه ای معاون پرورشی، محمدی معاون پژوهش، پورمحمدیان رئیس سازمان دانش آموزی، جاریانی و جنتی معاونین سازمان دانش آموزی به همراه رقیه احمدی و محمد حسین جوشقانیان نمایندگان برگزیده مجلس دانش آموزی استان قم با حمیدرضا شیخ الاسلام مدیر کل آموزش و پرورش استان قم دیدار کردند.

شیخ الاسلام ضمن ابراز خرسندی از انتخاب این دانش آموزان نخبه و برگزیده اظهار کرد: امروز آموزش و پرورش به تفکر و نیروی جوانی شما نیازمند است و شما دانش آموزان می توانید زبان گویای سایر دانش آموزان استان قم در مجلس دانش آموزی کشور باشید و با توجه به نگاه خاصی که به استان قم وجود دارد از شما انتظار می رود که بتوانید نقش خوبی را در مجلس دانش آموزی ایفا نمایید.

مدیر کل آموزش و پرورش قم ضمن اشاره به 245 هزار دانش آموز محصل در استان از نمایندگان مجلس قم خواست با توجه ویژه به مسائل و مشکلات روز پیشنهاداتی را در عرصه مدیریتی کشور در خصوص شرایط اقتصادی و توانمندی مدیریتی ارائه دهند چرا که امروز ما باید به گونه ای در نگاه کلان کشور فکر کنیم و جوانب آن را بسنجیم که با توجه به وضع موجود هزینه ای بر دولت و ملت بار نشود.

وی در پایان یکی از فلسفه های مجلس دانش آموزی را تربیت مدیران آینده خواند و افزود: امروز استان قم در کنکور رتبه چهارم را در کشور داراست و در رشته زبان انگلیسی در جایگاه نخست کشور قرار دارد که این ثمره دید مثبت به دانش آموزان و ارتقاء جایگاه علمی استان قم است که البته با توجه به فضاهای آموزشی محدود در استان قم جای شگفتی نیز دارد و در اینجا لازم است از تمامی دانش آموزان و معلمان عزیز در جهت کسب این افتخارات تشکر و قدردانی شود.

در ابتدای این دیدار ابوالفضل پور محمدیان رئیس سازمان دانش آموزی استان قم نیز ضمن تبریک به دانش آموزان از نگاه مثبت و ارزنده مدیر کل آموزش و پرورش استان قم تشکر و از روند اجرای انتخاب دانش آموزان جهت برگزیده شده در مجلس دانش آموزی استان گزارشی ارائه کرد.

سپس ناصر حمزه ای معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورشی نیز ضمن اشاره به جلسات برگزار شده نمایندگان مجلس دانش آموزی استان به نقش مشورتی آنان با مدیر کل آموزش و پرورش و سایر معاونین و مدیران استان اشاره کرد و بیان داشت: نقش دانش آموزان در مجلس دانش آموزی نه نقش تقیینی صرف و نه نقش تشریفاتی است بلکه یک نقش مشورتی را به عهده دارند که می توانند مسائل مهم و خواست دانش آموزان را در یک مجمع عمومی مطرح و به عالی ترین مقام وزارت و همچنین دبیرخانه مجلس که زیر نظر نهاد ریاست جمهوری است پیشنهاد دهند و باید از این فرصت استفاده مناسب شود.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قم ضمن اشاره به اهمیت دادن به نظر دانش اموزان در کیفیت بخشی آموزشی و پرورشی و تشکیل مجلس دانش آموزی تنها در دو کشور از جهان ، ارتباط مستقیم این مجلس با نهاد ریاست جمهوری را از ویژگی های مثبت این مجلس خواند و خاطر نشان کرد: مجلس دانش آموزی می تواند به عنوان حلقه واسط و رابط بین ۱۳ میلیون دانش آموز، ایده ها و نظرات آنان را در مجلس طرح نموده و با تصویب آن به گوش عالی ترین مقام ‌و نهاد اجرایی کشور برساند.

در انتهای این مراسم اعتبارنامه های نمایندگان مجلس دانش آموزی استان قم به آنها اهداء و جهت حضور در جلسات مدیر کل و شورای معاونین از آنها دعوت به عمل آمد.

گفتنی است نمایندگان مجلس دانش آموزی کشور متشکل از 150 دانش آموز هستند که نشست های فصلی و سالانه ای را به صورت قطبی، منطقه ای و کشوری برگزار می کنند.

/ مهدی جنتی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار