پیش‌بینی خیزش گرد و خاک در شمال شرق و شرق

تهران (پانا) - مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی می‌گوید دمای هوا امروز و فردا در نوار شمالی کشور افزایش می‌یابد و گرد و خاک در شمال شرق و شرق کشور پیش‌بینی شده است.

کد مطلب: ۸۳۸۴۹۸
لینک کوتاه کپی شد
پیش‌بینی خیزش گرد و خاک در شمال شرق و شرق

به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی، احد وظیفه درباره پیش‌بینی وضع آب و هوای کشور در سه روز آینده گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی سه روز آینده، در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، کرمان، شرق هرمزگان و ارتفاعات زاگرس جنوبی در استان فارس رشد ابر، بارش پراکنده باران و گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی شده است.

وی افزود: همچنین در این مدت در برخی مناطق شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در بعضی مناطق به ویژه زابل، همراه با خیزش گردوخاک خواهد بود.

وظیفه گفت: در این مدت در بعضی ساعات بعد از ظهر در برخی مناطق شرق اصفهان، قم و مرکزی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. امروز و فردا نیز دمای هوا در نوار شمالی کشور افزایش می‌یابد که در سواحل دریای خزر این افزایش دما محسوس‌تر خواهد بود، اما از روز شنبه با شمالی شدن جریانات، کاهش دما و بارندگی در سواحل دور از انتظار نیست.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، آسمان استان تهران در روز جمعه صاف و گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی شده است. بیشینه دما در این روز ۴۰ و کمینه آن ۳۰ درجه خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار