مراکز یادگیری محلی ظرفیتی موثر برای توانمندسازی زنان است

ارومیه(پانا)- معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه مراکز یادگیری محلی ظرفیتی موثر برای توانمندسازی زنان به شمار می رود، گفت: 36 مرکز یادگیری محلی در این استان فعال است.

کد مطلب: ۸۳۸۴۴۷
لینک کوتاه کپی شد
مراکز یادگیری محلی ظرفیتی موثر برای توانمندسازی زنان  است

علی اکبر صمیمی افزود: از مجموع 36 مرکز یادگیری محلی غیردولتی یا 'سی ال سی' سطح آذربایجان غربی 34 مرکز غیردولتی، یک مرکز مشارکتی و یک مرکز دولتی است.

وی هدف از اجرای طرح مراکز یادگیری محلی را پایدار کردن یادگیری، آموزش مهارت‌های اساسی زندگی و حرفه‌آموزی عنوان کرد و افزود: در مراکز یادگیری محلی با آموزش سواد و حرفه‌آموزی، سواد از حالت معمولی خارج می شود و با آموزش مهارت‌های مختلف، کیفیت زندگی افراد ارتقا پیدا می‌کند.

صمیمی افزود: تاسیس مراکز یادگیری محلی توسط نهضت سوادآموزی ظرفیت های بسیار بزرگی برای مهارت آموزی و توانمندسازی زنان در کنار سوادآموزی ایجاد کرده است.

صمیمی بیان کرد: در مراکز یادگیری محلی خدمات آموزشی و مهارتی از جمله مهارت‌های زندگی، حرفه‌های مختلف برای تامین معاش خانواده ها به شهروندان ارائه می شود.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اضافه کرد: در آینده ای نزدیک هشت مرکز یادگیری محلی سواد آموزی دیگر نیز در مناطق کم برخوردار این استان در حوزه آموزش و پرورش در مناطق مختلف راه اندازی می شود.

وی گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، طرح راه اندازی مراکز یادگیری محلی به منظور توانمندسازی افراد برای رسیدن به یک زندگی عالمانه و هدفمند در دستور کاری سازمان نهضت سوادآموزی در چند سال اخیر قرار گرفته است.

صمیمی افزود: بهره وری بهینه از امکانات و منابع انرژی، فراگیری حداقل یک مهارت، ارتقاء دانش، افزایش کیفیت زندگی و رضایتمندی افراد از زندگی در جامعه، نیاز به ایجاد بسترهای مناسب آموزشی دارد که رسیدن به این اهداف مهم را می توان در مراکز یادگیری محلی پیگیری کرد.

وی در پایان با بیان اینکه این مراکز امسال به 42 مرکز افزایش پیدا می کند، گفت: استقبال از این مراکز به دلیل آموختن حرفه نسبت به سایر کلاس های نهضت سواد آموزی از اقبال عمومی بیشتری برخوردار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار