کاروان های تجهیزات ورزشی به مدارس کشور ارسال می شود

ارومیه (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تجهیزات ورزشی در مدارس می تواند به تدریس بهینه درس تربیت بدنی کمک کند، اعلام کرد کاروان‌های تجهیزات ورزشی به مدارس کشور ارسال می شود.

کد مطلب: ۸۳۸۴۴۶
لینک کوتاه کپی شد
کاروان های تجهیزات ورزشی به مدارس کشور ارسال می شود

حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار پانا افزود: 300 میلیارد ریال اعتبار برای این منظور در نظر گرفته شده و بین استان‌ها در حال توزیع است.

وی درباره ساعات درس تربیت بدنی نیز اظهار کرد: شاخص‌ها در حوزه تربیت بدنی بهتر شده ولی به دلایل مختلف هنور با کمبود مواجهه است.

حمیدی درباره افزایش ساعت درس تربیت بدنی ادامه داد: ساعت درس تربیت بدنی در پایه یازدهم از یک ساعت به 2 ساعت در هفته افزایش یافته است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: همچنین با اینکه در پیش‌دانشگاهی و کلاس دوازدهم درس تربیت بدنی در برنامه درسی دانش آموزان قرار نداشت و در برنامه درسی لحاظ شد.

وی درباره وضع جذب دبیر تربیت بدنی نیز گفت: دبیران تربیت بدنی کشور از چندین مجرا وارد سیستم می‌شوند که فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان، سهمیه ماده 28 از طریق آزمون سراسری نیز بخشی دیگر است که دبیر تربیت بدنی از طریق آن جذب می شود.

حمیدی بیان کرد: در برخی از استانها و در برخی روستاها نیز از طریق سربازمعلم نیازها رفع می شود. ولی کمبود جدیدی که به دلیل افزایش ساعات درسی تربیت بدنی رخ داد قریب به 3800 نیاز جدید ایجاد کرد است.

وی با بیان اینکه استان آذربایجان غربی در حوزه تربیت بدنی و سلامت از استان‌های موفق است گفت: این استان در زمینه ارائه طرح‌های بومی و اجرای طرح‌های ملی گام‌های مطلوبی برداشته است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش افزود: بین اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی و مسئولان استانداری تعامل مطلوبی وجود دارد که موجب شده است در ورزش دانش آموزی استان جهش‌های خوبی را شاهد باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار