رئیس اداره آب و فاضلاب شهری اردستان

شروع فاز دوم پروژه انشعاب آب شیرین کن در اردستان

اردستان/اصفهان(پانا)-رئیس اداره آب و فاضلاب شهری اردستان :قرارداد شروع فاز دوم پروژه انشعاب آب شیرین کن برای شهر اردستان انجام شده است و عملیات اجرایی آن بزودی آغاز می شود.

کد مطلب: ۸۳۸۴۲۴
لینک کوتاه کپی شد
شروع فاز دوم پروژه انشعاب آب شیرین کن در اردستان

عباس شریعت مدار در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با بررسی که در سال ۱۳۹۰ انجام دادیم مشکلات سه شهر اردستان، زواره و مهاباد را در موضوع مشکلات آب مورد بررسی قرار دادیم. موضعی که در شهر زواره با آن برخورد کردیم کیفیت آب بود که باعث شد شبکه دوم آبرسانی شیرین را در این شهر انجام دهیم. در حال حاضر نوزده انشعاب آب شیرین در شهر زواره وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در گذشته برای نصب انشعاب آب شیرین در اردستان با مشکل مواجه بودیم افزود: در حال حاضر چهار انشعاب آب شیرین در اردستان وجود دارد. قرارداد شروع فاز دوم پروژه انشاب آب شیرین کن برای شهر اردستان انجام شده است و عملیات اجرایی آن بزودی آغاز می شود. با اجرای این پروژه شهرک های هفت تیر و شهرک کاوه اردستان از نعمت آب شیرین برخوردار خواهند شد.

شریعت مدار با اشاره به اینکه طول پروژه فاز دوم آب شیرین شهر اردستان به متراژ ۲ کیلومتر خواهد بود گفت: هزینه اجرای این پروژه بیش از ۳ میلیارد ریال برآورد می شود. جانمایی آب شیرین کن در بافت قدیمی اردستان انجام شده است. قصد داریم آب انبار مسجد جامع، آب انبار مسجد خسرو و آب انبار محله مون که در بافت قدیمی اردستان وجود دارد را برای جانمایی آب شیرین کن احیا کنیم.

رئیس آبفا اردستان در جواب سوال خبرنگاری مبنی بر افت فشار آب در بعضی نقاط شهر اردستان گفت: به دلیل صرفه جویی در مصرف آب، اداره آبفا اقدام به نصب سیستم کنترل فشار در شهر اردستان کرد. نصب فشارشکن باعث کاهش حوادث اداره آب و باعث صرفه جویی مصرف مشترکین می‌شود. در حال حاضر فشار آب در اردستان ۳ اتمسفر است و تقریبا در تمام شهر به صورت یکسان است.

وی با اشاره به اینکه با نصب فشارشکن در سه نقطه از شهر اردستان بیش از ۲۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی شود گفت: امیدواریم با مدیریتی که مشترکین انجام می دهند از بحران آب در منطقه اردستان جلوگیری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار