معاون سواد آموزی استان قم (یادداشت)؛

پذیرش قطعنامه؛اطاعت ازولایت؛ رضایت خداوند!

قم (پانا)- معاون سواد آموزی استان قم در یادداشتی با اشاره به سالروز پذیرش قطنامعه 598 سازمان ملل متحد پذیرش قطعنامه را اطاعت از ولایت دانست.

کد مطلب: ۸۳۸۳۶۲
لینک کوتاه کپی شد
پذیرش قطعنامه؛اطاعت ازولایت؛ رضایت خداوند!

روزدوشنبه بیست وهفتم تیرماه سال۱۳۶۷ دریکی از سنگرهای خط مقدم جبهه شلمچه بودیم ؛ آتش بی امان و سنگین دشمن نیز هرلحظه بیشتر می شد که ناگهان ازرادیوخلاصه اخبار ساعت۱۴ راشنیدیم که هیچ تصورش را نمی کردیم،چون بچه های رزمنده به امیدفتح کربلاو نیزرسیدن به قدس شریف ونابودی اسراییل،لحظه شماری می کردند وآن خبراین بود: قطعنامه۵۹۸ که به معنای پایان یافتن جنگ است پذیرفته شد!
،به محض شنیدن خبربدون استثناء همه بچه های سنگر(به خاطر شنیدن این خبر)به گریه افتادند ومانند مادری که عزیزش راازدست داده باشد فضای سنگر،غرق اشک وناله وماتم شد ؛ بعداز لحظه ای مشروح اخباراعلام کرد از طرف فرمانده بسیجیان و رزمندگان حضرت امام خمینی باقبول قطعنامه وآتش بس موافقت شده؛؛ دراین حال تمامی بچه هاگریه شان تبدیل به سکوت معناداری شد!
،چرا که فهمیدند این موافقت و تصمیم از طرف امام(ره) می باشد وامر ولایت برهمه امور مقدم است ،!
این تبعیت واطاعت ازولایت فقیه و رهبری،روحیه هر رزمنده و بسیجی بود. در اینجا به یاد کلام حضرت امام رضا(علیه الاسلام) می افتم که فرمودند: کلمه لااله الاالله حصنی فمن دخل حصنی امن من عذابی لکن بشرطها و انامن شروطها یعنی اگر ولایت نباشد دیگر عبادات ظاهری وپوسته ای بیش نیست و به حال شمانفعی نخواهدداشت !
این درسی است برای آحاد ملت ایران ومدیران کشور که تبعیت از مقام ولایت ورهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای عزیزوحکیم را فراموش نکنند ویکی از راه های بسیار مهم مبارزه با دشمنان و پیروزی بر توطئه های اقتصادی ،سیاسی و فرهنگی آنان گوش به فرمان بودن فرامین معظم له می باشد وطبق درس هایی که ازآموزه های قرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام و زیارت جامعه کبیره و صلوات شعبانیه می گیریم نه یک قدم جلو ونه یک قدم عقب بلکه همراه و همگام با ولایت باید باشیم و بر این عهد بمانیم !.
حضرت امام خمینی (ره) درباره پذیرش قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت خطاب به ملت ایران فرمودند:باتوجه به نظرتمامی کارشناسان سیاسی ونظامی سطح بالای کشور که من به تعهد ودلسوزی و صداقت آنان اعتماد دارم با قبول قطعنامه و آتش بس موافقت نمودم و در مقطع کنونی آن را به مصلحت انقلاب و نظام می دانم ! و خدامی داند که اگر نبود انگیزه ای که همه ما و عزت و اعتبار ماباید در مسیر مصلحت نظام و مسلمین قربانی شود،هرگز راضی به این عمل نمی بودم! و مرگ و شهادت برایم گواراتر بود،اما چاره چیست!؟... من باردیگر می گویم قبول این مسئله برای من از زهر کشنده تر است ولی راضی به رضای خدایم و برای رضایت او این جرعه را نوشیدم و نکته ای که تذکر آن لازم است در قبول این قطعنامه ،فقط مسئولین کشور ایران با اتکای خود تصمیم گرفتند؛تصمیم امروز فقط برای تشخیص مصلحت بود... بدانید که پیروزی از آن شماست .
حضرت امام خامنه ای عزیز درچهاردهم خردادسال۱۳۷۵ در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی فرمودند:پذیرش قطعنامه به خاطر ترس نبود،به خاطر هجوم دشمن نبود،به خاطر تهدید امریکا نبود که آمریکا ممکن است در امرجنگ دخالت کند چون امریکا قبل از آن هم در امر جنگ دخالت می کرد؛!
وانگهی اگر همه دنیا درامر جنگ دخالت می کردند امام رضوان الله علیه کسی نبود که رو برگرداند برنمی گشت! آن یک مسئله داخلی بود،مسئله دیگری بود،
درتمام عمر ده ساله حیات مبارک امام رضوان الله علیه پس از پیروزی انقلاب،یک لحظه اتفاق نیفتاد که او بخاطر سنگینی بار تهدید دشمن در هر بعدی از ابعاد دچار تردید شود؛این یعنی همان برخورداری از روحیه حسینی!
..قطعنامه۵۹۸ شورای امنیت سازمان ملل دارای یک مقدمه و ده بند است وقبول آن اگرچه به معنای پذیرش آتش بس توسط ایران شد ولی رژیم عراق باردیگر به تهاجمات وحشیانه خود ادامه داد و به خاک ایران تجاوز کرد و مقصودپلیدش تصرف نقاط مهمی از کشورمانندخرمشهر ورسیدن به تهران بودکه به مطامع شیطانی وواهی خودنرسیدودر۲۹مردادسال ۱۳۶۷جنگ پایان یافت.
طبق بندششم قطعنامه توسط کمیته حقیقت یاب درهجدهم آذر ماه سال۱۳۷۰عراق به عنوان متجاوز وآغازکننده جنگ وتهاجمات معرفی شد و به شورای امنیت و دنیا اعلام گردید.
یادایثارگران ورزمندگان سلحشور عرصه هشت سال دفاع مقدس و جهادوشهادت ؛جانبازان؛آزادگان وخانواده بزرگوارآنان راگرامی وارج می نهیم.ودرود سلام خداوندوفرشتگانش را نثارشان می کنیم.وبایدقدرشناس فداکاری ها وعظمت افتخاراتشان باشیم.ودرپیچ وخم های زندگی فراموش نشوند.!

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار