معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش؛ مطالبه اصلی ما از مجلس تصویب قانون اداری خاص است

تهران (پانا)- معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی علت مشکلات کنونی در آموزش و پرورش را تدوین نکردن چهارچوب و الگوی مشخص توسعه‌ای در دهه‌های گذشته دانست.

کد مطلب: ۸۳۸۱۵۷
لینک کوتاه کپی شد
معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش؛ مطالبه اصلی ما از مجلس تصویب قانون اداری خاص است

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، علی الهیار ترکمن، معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی در جمع مدیران و معاونان آموزش‌وپرورش چهارمحال و بختیاری گفت: «مطالبه اصلی آموزش‌وپرورش از مجلس تصویب قانون اداری خاص است.»

او گفت: «آموزش‌وپرورش با 760 منطقه آموزشی، یک‌میلیون فرهنگی و 105هزار واحد آموزشی و حدود 13.5 میلیون دانش‌آموز، شرایط خاصی دارد که نیازمند یک قانون خاص است، اما هم‌اکنون این چینش در کشور با قوانین عام اداره می‌شود.»

علی الهیار ترکمن ادامه داد: «آموزش‌وپرورش از یک قانون اداری-مالی خاص تبعیت می‌کند که ظرفیت‌های لازم را برای مدیریت خوب ندارد، اما با تصویب قانون خاص می‌توان از این ظرفیت‌ها به‌خوبی استفاده کرد.»

معاون وزیر آموزش‌وپرورش به مشکلات کنونی آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: «این کاستی‌ها به این دلیل است که در دهه‌های گذشته یک چهارچوب مشخص کاری و الگوی مشخص توسعه‌ای برای نظام آموزش‌وپرورش تهیه و تدوین‌نشده و اگر امروز این چهارچوب تهیه و تدوین نشود، مشکلات آینده چند برابر خواهد شد.»

او به نادرست بودن برنامه‌ریزی‌ها در دهه 60 به بعد در نظام آموزش‌وپرورش اشاره کرد و گفت: «تعریف الگوی توسعه بر مبنای سیاست‌ها و اهداف اسناد بالادستی توسعه و سند تحول بنیادین از راه‌های برون‌رفت از معضلات و مشکلات آموزش‌وپرورش است.»

اللهیار ادامه داد: «از 29 اسفند سال گذشته تا 15 تیرماه امسال 5 هزار میلیارد تومان وارد آموزش‌وپرورش شده اما از این اعتبار برای حوزه‌های تربیتی و آموزشی مدارس هزینه نشده است.»

معاون وزیرآموزش و پرورش گفت: «بالای 1300 میلیارد تومان این میزان مطالبات گذشته و 3 هزار و 700 میلیارد تومان نیز پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته است که اگر برنامه‌ریزی‌ها به‌درستی انجام‌شده بود، این میزان اعتبار تخصیصی در حوزه‌های مختلف نظام آموزشی هزینه می‌شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار