پیش اردوی ملی پیشتازان دختر در اهواز برگزار شد

اهواز (پانا) - پیش اردوی ملی پیشتازان دختر به مدت دو روز دردر محل دانشکده فنی و حرفه ایی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزارشد.

کد مطلب: ۸۳۸۰۸۹
لینک کوتاه کپی شد
پیش اردوی ملی پیشتازان دختر در اهواز برگزار شد

نوشین فرهادی،کارشناس مسئول تشکیلات سازمان دانش آموزی خوزستان در حاشیه پیش اردوی ملی پیشتازان دختر خوزستانی در خصوص هدف از برپایی این اردو اظهار کرد :این اردو با هدف فعالیت های گروهی برگزار شد که از بین مناطق حاضر در اردو پس از رقابت دوروزه بر اساس شاخص های شیوه نامه اردوی ملی 5 تیم منتخب به اردوی ملی راه پیدا میکنند.
از 10 منطقه استان خوزستان،8منطقه حضور پیدا کردند که دوره باز آموزی دانش آموزان فعالیت خود را آغاز کرده است و در دو بخش آموزشی و جشنواره ای به رقابت می پردازند.وی در مورد تفاوت اردوی امسال نسبت به سالهای گذشته افزود :
سال های گذشته کل مناطق درگیر اردوی ملی بودند و تعداد به صورت سهمیه بندی به مناطق اعلام می شد اما امسال اردو به صورت انتخاب مناطق برگزار گردید.
وی همچنین گفت :سال های گذشته فقط حضور در اردوی ملی به صورت آموزش مهارت ها بود ولی امسال به صورت جشنواره ای است یعنی دانش آموزانی که در اردوی ملی شرکت می کنند مورد ارزیابی قرار میگیرند و تیم ها در مهارت 5 گانه به رقابت میپردازند. در ادامه برگزاری این اردو فاطمه ضرغامی،مدرس مهارت امداد و نجات در پیش اردوی ملی دختران در خصوص اهمیت یادگیری امداد و نجات گفت:
آموزش امداد و نجات و اطفا حریق برای دانش آموزان بسیار ضروری است و هدف از انجام این آموزش نجات جان افراد در مواقع ضروری است که با توجه به آسیب های پیش بینی نشده مانند تصادف و زلزله در اردوی ملی یادگیری این امر بسیار حائز اهمیت است.وی افزود:پیش اردو بسیار آموزنده است و برای فراگیران مهارت ،فرصت مناسبی برای آموزش و تکمیل اندوخته های علمی آن ها به وجود آورده است.

درآیین اختتامیه اردو علیرضا مسرور رییس سازمان دانش آموزی استان خوزستان که جهت شرکت در کنگره مجامع اعضا، مربیان و مدرسین سازمان دانش آموزی در تهران به سر می برد با ارسال پیامی ضمن سلام به حاضرین در اردو و تقدیر و تشکر از مربیان و داوران با اشاره به خلا تربیت اجتماعی و ضرورت تربیت شهروندی گفت :خلا تربیت اجتماعی و ضرورت تربیت شهروندی از نیاز های امروز و فردای جامعه است و بدون شک آموزش و پرورش در آینده نزدیک صحنه حضور گسترده تشکیلات پیشتازان خواهد بود.
خلا تربیت اجتماعی و ضرورت تربیت شهروندی مسئولیت پذیر که از نیازهای امروز و فردای جامعه است با حضور پیشتازان و آموزه های سازمان دانش آموزی پر خواهد شد.هرگونه تاخیر در تحقق این هدف بزرگ،به عمیق تر شدن آسیبهای اجتماعی مانند(تخریب طبیعت،رشد اعتیاد،رشد آمار طلاق،افزایش نرخ بیکاری،بی نظمی و قانون گریزی) منجر خواهد شد.سرمایه ما مسئولین و شما مربیان،مدرسان و اعضا ایمان به آرمان های سازمان و امید به آینده آن است.
بیایید دست در دست هم دهیم به مهر
تا میهن خود کنیم با پیشتازان آباد
گفتنی است در این اردوی دو روزه مهارت های تشکیلاتی از قبیل گره و چوب بندی،امداد و نجات،مخابره و جهت یابی،صف جمع و فریاد شادی آموزش داده شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار