بیست و یک سکانس از سوپر جام جنجالی؛ هواداران استقلال در انتظار رفع ابهامات بزرگ

تهران (پانا) - سازمان لیگ برتر فوتبال ایران اعلام کرده است پرسپولیس برنده سوپر جام است اما استقلال به این قهرمانی اعتراض دارد؛ آنها در حالی که از 13 فروردین تاریخ این بازی را می‌دانستند اصرار در تغییر چند ماهه زمان بازی دارند.

کد مطلب: ۸۳۸۰۶۸
لینک کوتاه کپی شد
بیست و یک سکانس از سوپر جام جنجالی؛ هواداران استقلال در انتظار رفع ابهامات بزرگ

سرانجام پس از چند روز سردرگمی، به نظر می‌رسید هواداران فوتبال ایران تکلیف خود را در قبال سوپر جام فوتبال ایران دانسته‌اند چراکه سازمان لیگ برتر رسماً اعلام کرد که دربی 87 برگزار نخواهد شد و با انصراف استقلال از این بازی، پرسپولیس سه بر صفر برنده بازی شده است. اما این پایان ماجرای سوپر جام نشد، بلکه آغاز جنجالی دوباره با محوریت استقلال درباره این بازی بود؛ جنجالی که به نظر می‌رسد با حساسیت بالای هواداران استقلال که در گروه‌ها و کانال‌های آنها پیداست به زودی آرام نخواهد شد.

همانطور که در تاریخ‌نگاری زیر مشخص است استقلال پس از بازی آخرش در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان از تاریخ سوپر جام با خبر بوده اما اینکه چرا وینفرد شفر تمرین تیمش را دیرتر از پرسپولیس شروع کرد و چرا مدیران این باشگاه اردوی پیش‌فصل را کمی زودتر شروع نکردند نکات مبهمی است که باید منتظر بود تا روزهای آینده روشن شود. احتمالاً می‌توان در انتظار بیشتر شدن سکانس‌های سوپر جام فوتبال ایران و بالاتر رفتن از عدد 21 بود.

آنچه در این گزارش آمده است، مروری است بر مهم‌ترین اخبار و اظهارنظرهایی که از 13 فروردین 1397 تا ساعت 8 صبح 27 تیرماه پیرامون سوپر جام فوتبال ایران صورت گرفته است.

سکانس اول - دوشنبه 13 فروردین

سازمان لیگ برتر رسماً اعلام کرد که سوپر جام فوتبال ایران بین قهرمان لیگ برتر و قهرمان جام حذفی 29 تیر برگزار خواهد شد.

سکانس دوم - پنجشنبه 13 اردیبهشت

دقایقی پس از قهرمانی استقلال در جام حذفی، سعید فتاحی مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر اعلام کرد که سوپر جام فوتبال ایران در تاریخ 29 تیر بین پرسپولیس و استقلال برگزار می‌شود.

سکانس سوم - پنجشنبه 7 تیر

در حالی که استقلال تمریناتش را با برنامه وینفرد شفر دیرتر از پرسپولیس آغاز کرده بود، سه روز پس از آغاز دور جدید تمرینات سرمربی آلمانی این تیم رسماً به تاریخ برگزاری سوپر جام اعتراض کرد.

سکانس چهارم - جمعه 15 تیر

سید رضا افتخاری مدیرعامل استقلال با تائید حرف‌های شفر برگزاری سوپر جام در 29 تیر را به صلاح ندانست.

سکانس پنجم - یکشنبه 17 تیر

برنامه اردوی اروپایی استقلال قطعی شد، آنها 29 تیر یعنی همان تاریخ برگزاری سوپر جام را به عنوان زمان بازگشت انتخاب کردند تا بر موضع خود مبنی بر عدم حضور در این دیدار پافشاری کنند.

سکانس ششم - سه‌شنبه 19 تیر

در حالی که قرار بود استقلال 18 تیر به اردوی ترکیه برود، این اردو به علت گران بودن بلیط هواپیما با تأخیر 24 ساعته روبرو شد، در نتیجه تاریخ بازگشت استقلالی‌ها هم دچار تأخیر شد و آنها اعلام کردند 31 تیر به ایران بازخواهند گشت.

سکانس هفتم - جمعه 22 تیر

سعید فتاحی تأکید کرد که نامه‌ای از باشگاه استقلال مبنی بر انصراف از حضور در این بازی به سازمان لیگ نرسیده و این باشگاه به احترام هواداران در سوپر جام حاضر شود.

سکانس هشتم - شنبه 23 تیر

سازمان لیگ با ارسال نامه‌ای به باشگاه استقلال این باشگاه را تهدید کرد که در صورت عدم حضور در سوپر جام باید در انتظار عواقب این کار و جریمه نقدی سنگین باشد.

سکانس نهم - دوشنبه 25 تیر

محمدرضا حاجی بیگی عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس در جمع خبرنگاران گفت که این باشگاه حاضر است برای همراهی با استقلال در تاریخ جدید این دیدار را برگزار کند.

سکانس دهم - دوشنبه 25 تیر

حمیدرضا گرشاسبی سرپرست پرسپولیس تاکید کرد که پرسپولیس زیر بار لغو بازی نخواهد رفت و اگر قرار است زمان جدیدی برای این دیدار تعیین شود باید تاریخی باشد که محرومیت پرسپولیس تمام شده باشد و این تیم با تمام نفرات بازی کند.

سکانس یازدهم - سه‌شنبه 26 تیر ساعت 13:52

سازمان لیگ با صدور اطلاعیه‌ای کوتاه اعلام کرد استقلال از دیدار سوپر جام انصراف داده و پرسپولیس با پیروزی 3 بر صفر برنده این دیدار شده است.

سکانس دوازدهم - سه‌شنبه 26 تیر ساعت 15:16

باشگاه استقلال با صدور بیانیه شماره یک خود و انتشار نامه‌های ارسال شده به سازمان لیگ مدعی شد که درخواستی برای لغو بازی نداشته و تنها خواهان تغییر تاریخ بازی بوده است.

سکانس سیزدهم - سه‌شنبه 26 تیر ساعت 15:22

سعید فتاحی مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر در گفت‌و‌گو با شبکه خبر اعلام کرد که امروز درباره سوپر جام جلسه‌ای با حضور ملکی عضو هیات مدیره استقلال برگزار شده و بر اساس نامه‌ای که مدیرعامل استقلال برای سازمان لیگ ارسال کرده حکم لغو بازی را توسط سازمان لیگ برتر صادر شده است. در نامه‌ای که فتاحی درباره آن اظهارنظر کرده بنا بر گفته این مقام مسئول، رضا افتخاری گفته است که باشگاه استقلال در صورت عدم تغییر تاریخ در سوپر جام حاضر نخواهد شد.

سکانس چهاردهم - سه‌شنبه 26 تیر ساعت 16:05

پندار توفیقی معاون ورزشی باشگاه استقلال در گفت‌وگو با یکی خبرگزاری‌ها مدعی شد که رضا افتخاری ماجرای دیدار سوپر جام را با وزیر ورزش و جوانان در میان گذاشته و وزیر ورزش با درخواست تغییر تاریخ بازی موافقت کرده است.

سکانس پانزدهم - سه‌شنبه 26 تیر ساعت 16:21

وزارت ورزش با صدور اطلاعیه‌ای اظهار نظر پندار توفیقی را تکذیب کرد و تمام صلاحیت درباره این بازی را به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ برتر واگذار کرد.

سکانس شانزدهم - سه‌شنبه 26 تیر ساعت 17:14

باشگاه استقلال با صدور بیانیه شماره دو خود اظهارنظر سعید فتاحی را دارای ابهام دانست و از سازمان لیگ درخواست کرد به جای اقدام شتاب‌زده قانون را ملاک قرار دهد.

سکانس هفدهم - سه‌شنبه 26 تیر ساعت 17:48

وینفرد شفر در گفت‌وگو با سایت باشگاه استقلال از این تصمیم سازمان لیگ تعجب کرد و پیشنهاد داد این بازی در تاریخ دیگری در اروپا برگزار شود.

سکانس هجدهم - سه‌شنبه 26 تیر ساعت 17:50

حسن زمانی عضو هیات مدیره باشگاه استقلال در گفت‌و‌گو با رادیو ایران از سعید فتاحی خواست به علت اظهارنظر و سه بر صفر بازنده کردن استقلال از هواداران این تیم عذرخواهی کند. او همچنین تاکید کرد که استقلال حاضر است در ماه بهمن بدون ملی‌پوش‌ها مقابل پرسپولیس قرار بگیرد.

سکانس نوزدهم - سه‌شنبه 26 تیر ساعت 17:56

سعید فتاحی در گفت‌و‌گو با رادیو ایران پاسخ سعید زمانی را داد و اعلام کرد در صورتی که پرسپولیس قبول کند بدون ملی‌پوش‌هایش به میدان برود سازمان لیگ حاضر است سوپر جام را در تاریخ دیگری برگزار کند.

سکانس بیستم - سه‌شنبه 26 تیر ساعت 18:08

پندار خمارلو مدیر روابط عمومی پرسپولیس تاکید کرد این تیم حاضر نیست بدون ملی‌پوش‌هایش به مصاف استقلال برود و از نظر باشگاه پرسپولیس پرونده سوپر جام بسته شده است.

سکانس بیست و یکم - سه‌شنبه 26 تیر ساعت 19:14

برانکو ایوانکوویچ پاسخ شفر و باشگاه استقلال را داد، او پس از تمرین پرسپولیس با اعلام آمادگی تیمش برای دیدار با استقلال در 29 تیر درخواست باشگاه استقلال برای دیدار در بهمن 97 یا نیم‌فصل را نپذیرفت. او همچنین پیشنهاد شفر برای دربی در آلمان یا اروپا را رد کرد و گفت این سوپر جام ایران است نه آلمان.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار