میدان میوه و تره بار جدید همدان ظرفیت پوشش غرب کشور را دارد

همدان (پانا) - رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: میدان میوه و تره بار بزرگ و جدید همدان می تواند غرب کشور را به خوبی پوشش دهد.

کد مطلب: ۸۳۸۰۶۶
لینک کوتاه کپی شد
میدان میوه و تره بار جدید همدان ظرفیت پوشش غرب کشور را دارد

ابراهیم مولوی در جلسه صحن شورا ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) و روز دختر و دهه کرامت، افزود: با توجه به اینکه سرمایه‌گذار بخش خصوصی اجرای پروژه میدان میوه و تره‌بار جدید همدان در شهر یزد هم نمونه این پروژه را احداث کرده بر این اساس به همراه تعدادی از اعضای شورا از شهر یزد در کنار اقدامات و پروژه‌های شهری از این میدان میوه و تره‌بار هم بازدید کردیم.

مولوی اضافه کرد: بازدید از اقدامات و تجربیات شهرهای مختلف از جمله شهرهایی که همسطح همدان هستند مثل شهر تاریخی یزد باعث می‌شود که در استفاده از تجربیات این شهرها موارد منفی و مثبت اقدامات را دیده و با حذف یا کم کردن بخش‌های منفی، به بخش‌های مثبت بپردازیم و این امر از آزمون و خطا نیز پیشگیری می‌کند.

وی اضافه کرد: سرمایه‌گذار، میدان میوه و تره‌بار یزد را با کیفیت خوبی احداث کرده بود که انتظار می‌رود این کنسرسیوم در همدان نیز پروژه را به همین کیفیت اجرا کند.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه هم اکنون برآورد قیمت و ارزیابی میدان میوه و تره‌بار قدیم در حال انجام است، افزود: با این اقدام هر چه سریعتر وضعیت این میدان میوه و تره‌بار هم تعیین تکلیف شده و غرفه داران هم با خیالی راحت در میدان میوه و تره‌بار جدید به خردید غرفه اقدام می‌کنند.

مولوی اجلاس مسؤولان کشوری و رؤسای نمایندگی‌های خارجی مقیم ایران در همدان را مثبت ارزیابی کرد و یادآور شد: این برنامه شروع خوبی برای میزبانی رویداد‌های مهم همدان2018 و اجلاس دوره‌ای سازمان جهانی گردشگری بود که قرار است در همدان برگزار شود. وی همچنین به فعالیت غیر مجاز خانه مسافرها و کارتن به دستان اشاره کرد و گفت: ساماندهی این خانه مسافرها را می‌توان با همکاری سازمان و ارگان‌های مرتبط انجام داد.

مولوی تأکید کرد: با توجه به اینکه همدان شهری تاریخی و گردشگری است و هم اکنون هم به عنوان پایتخت گردشگری سال 2018 کشورهای آسیایی معرفی شده است ساماندهی خانه مسافرها امری ضروری است و باید پیگیر باشیم که با همکاری کمیسیون‌های اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری و فرهنگی اجتماعی این موضوع به سرانجام برسد.

* تصویب افزایش 14 درصدی نرخ کرایه اتوبوسرانی

سخنگو و رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان هم در این جلسه از تصویب افزایش 14 درصدی نرخ کرایه اتوبوس‌های سازمان اتوبوسرانی شهرداری همدان در صحن شورا خبر داد و افزود: از تعداد 35 خط موجود اتوبوسرانی کرایه 31 خط 50 تومان چهار خط 100 تومان افزایش داشته است.

کامران گردان اضافه کرد: به منظور فرهنگ سازی استفاده از کارت بلیت و ترغیب شهروندان جهت استفاده از کارت، در استفاده از خدمات رسانی اتوبوس‌های بخش خصوصی افرادی که از کارت بلیت الکترونیکی استفاده نکنند 100 تومان بیشتر پرداخت خواهند کرد.

* حجاب و عفاف برای حفظ، اصالت و یکپارچگی خانواده است

عضو شورای اسلامی شهر همدان هم با تبریک دهه کرامت ضمن تأکید بر تقویت کرامت در وجود خود گفت: لازم است صفت کرامت را در شهر و مدیریت شهری ایجاد کرد که در این زمینه خوشبختانه شهرداری جوان همدان ایجاد کرده است.

اکبر کاوسی امید همچنین به هفته حجاب و عفاف اشاره کرد و افزود: زنان نقش مهمی را در حوزه عفاف و حجاب ایفاء می‌کنند و آرایش و پوشش نامناسب زنان در به انحراف کشیدن جامعه بسیار تأثیر گذاربوده و موجب از هم پاشیدگی بنیان خانواده می‌شود.

کاوسی امید اضافه کرد: حجاب و عفاف برای حفظ، اصالت و یکپارچگی خانواده است و بسیاری از مشکلات خانوادگی که در دادگاه‌ها مشاهده می‌شود از عدم رعایت عفاف و حجاب نشأت می‌گیرد.

وی همچنین از اوضاع نابسامان کارتن به دستان در شهر به ویژه ورودی‌های شهر انتقاد کرد و گفت: برای برگزاری رویداد همدان2018 باید شرایط و زمینه‌های حضور گردشگر را فراهم کرد چرا که در غیر این صورت تنها بودجه‌های هنگفتی در این زمینه هزینه می‌شود و هیچگونه آورده‌ای برای شهر نخواهد داشت.

کاوسی امید اضافه کرد: وقتی شعار گردشگرپذیری و استفاده ازاین فرصت برای همدان داده می‌شود اما چهره شهر مناسب این موضوع نیست بقیه اقدامات هیچ تأثیری نخواهد داشت پس ساماندهی کارتن به دستان ضروری است و این اقدام باید قبل از شروع رویداد همدان2018 رخ دهد.

* خانه مسافرهای شهر ساماندهی می‌شود

رئیس کمیسیون اقتصاد سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان نیز از ساماندهی خانه مسافرها در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: موضوع ساماندهی خانه مسافرها و کارتن به دستان در این کمیسیون مطرح و بررسی و مقرر شد سرمایه‌گذار بخش خصوصی طرحی در این زمینه به کمیسیون ارائه کند.

مریم روانبخش با بیان اینکه سرمایه‌گذار طرح را به کمیسیون ارائه داده است، اظهار کرد: همچنین مقرر شد با همکاری شورا، شهرداری، ارگان‌های مرتبط به ویژه میراث فرهنگی و سرمایه‌گذار بخش خصوصی این مهم محقق شود.

مریم روانبخش نقش سرمایه‌گذار و حمایت از آن را در امر سرمایه‌گذاری به ویژه حوزه گردشگری حائز اهمیت دانست و افزود: در امر رونق صنعت گردشگری شورا و شهرداری به تنهایی قادر به انجام کارها از جمله ساماندهی خانه مسافرها نیستند بر این اساس همکاری تمامی ارگان‌ها و سازمان‌های مربوطه را می‌طلبد.

گفتنی است در ادامه موضوع راه‌اندازی سایت پردازش و بازیافت زباله با حضور مدیر سازمان مدیریت پسماند مطرح و مورد بررسی قرار گرفت

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار