معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان:

ارائه ۱۵۷۰ مشاوره به مددجویان سمنان

سمنان (پانا) - معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان گفت: هزار و ۵۷۰ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد خدمات متنوع مشاوره‌ای را در بهار سال جاری دریافت کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۰ درصدی داشته است.

کد مطلب: ۸۳۸۰۲۶
لینک کوتاه کپی شد
ارائه ۱۵۷۰ مشاوره به مددجویان سمنان

علی عرب در نشست با مدیر کل تامین اجتماعی استان سمنان، با اشاره به اینکه خدمات مشاوره در قالب جلسات گروهی و فردی ارائه می‌شود، افزود: این نهاد تلاش می‌کند در کنار کمک به بهبود معیشت و مسائل اقتصادی با مشاوره‌های تأثیرگذار برای تحکیم بنیان خانوارهای تحت حمایت این نهاد گام بردارد.

وی با اشاره به اینکه هزار و ۵۷۰ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان خدمات مشاور در قالب رفع مشکلات روحی و روانی، تحصیلی، شغلی، زناشویی، عقیدتی و مذهبی را در سه ماه نخست سال جاری را دریافت کردند، بیان کرد: ۳۰۲ مشاوره در مناطق روستایی کم برخوردار و هزار ۲۶۸ مشاوره در مناطق شهری بوده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان بابیان اینکه از مجموع مشاوره‌های انجام‌شده به‌طور متوسط ۵۵۰ مشاوره در زمره مسائل خانوادگی بوده است و همچنین ۴۰۰ زوج‌ جوان از خدمات مشاوره بهره‌مند شدند، یادآور شد: ۵۱۰ مشاوره زناشویی و ۱۱۰ مشاوره عقیدتی و مذهبی با حضور ده مشاوره ارائه‌شده است.

عرب بیشترین مشکلات مطرح‌شده توسط مددجویان در سرفصل‌های فرزند پروری و زناشویی دانست، افزود: در خلال این مشاوره‌ها، کلاس‌های آموزشی در قالب پیشگیری از اعتیاد و طلاق، سبک زندگی ایرانی و کلاس‌های مذهبی و اخلاقی باهدف رفع مشکلات و تحکیم بنیان خانواده‌ها ارائه می‌شود.

۲۵۰۰ مددجو تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان از خدمات بیمه اجتماعی بهره‌مند هستند
مدیرکل کمیته امداد استان سمنان از بهره‌مندی دو هزار و ۵۵۴ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان از خدمات بیمه اجتماعی خبر داد و گفت: کمیته امداد با پرداخت سرانه بیمه تأمین اجتماعی مددجویان، گام عظیمی باهدف تأمین آتیه زندگی‌شان برمی‌دارد.

سیدجواد رضوی با اشاره به نقش مهم بیمه‌های اجتماعی برای خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان گفت: ایجاد رفاه، تلاش برای توانمندی مددجویان و ارتقای عزت‌نفس از دیگر اهداف بیمه‌های اجتماعی است.

وی افزود: با پرداخت حق بیمه اجتماعی برای هر مددجوی تحت حمایت کمیته امداد و بر اساس میزان سنوات پرداختی، مددجوی تحت حمایت این نهاد مانند سایر اقشار بازنشسته و ماهانه مبلغی را به عنوان مستمری دریافت می‌کند.

رضوی با اشاره به اینکه ۱۳ هزار خانوار معادل ۲۱ هزار و ۸۰۰ نفر تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان از خدمات حمایتی این نهاد بهره‌مندمی شوند افزود: ۶۱ درصد از مددجویان استان سمنان زنان سرپرست خانوار هستند.

وی با اشاره به این‌که هم‌اکنون هزار یتیم در استان سمنان تحت حمایت این نهاد در طرح اکرام ایتام ماهانه بیش از ۳۰۰ هزارتومان دریافت می‌کنند، افزود: هزار ۵۰۰ فرزند محسنین به دلیل کهولت سن و یا بد سرپرست بودن والدینشان نیازمند حمایت بیشتری هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان ضمن قدردانی از خدمات اداره کل تأمین اجتماعی استان سمنان گفت: این اداره کل همکاری شایانی با این نهاد در ارائه خدمات به مددجویان مبذول داشته است.

در ادامه مدیر کل تامین اجتماعی استان سمنان همچنین در این جلسه به ایجاد صندوقی باهدف حمایت از نیازمندان استان سمنان در اداره کل تأمین اجتماعی این استان اشاره کرد و گفت: این صندوق با مشارکت همکاران اداره کل تأمین اجتماعی ایجاد و در رفع مشکلات و دستگیری از نیازمندان گام برمی‌دارد.

محمد اخلاقی با اشاره به اینکه عمده افراد تحت حمایت سازمان تأمین اجتماعی از اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه هستند، افزود: ۱۶۱ هزار نفر در قالب بیمه‌شده اصلی تحت حمایت سازمان تأمین اجتماعی استان سمنان هستند که با احتساب مشاغل آزاد و اختیاری، رانندگان درون و برون‌شهری به ۴۸۰ هزار نفر معادل ۶۹ درصد جمعیت استان سمنان می‌رسد.

وی با بیان اینکه برخی از افراد هم‌زمان از خدمات چند صندوق بیمه‌ای مختلف بهره‌مندمی شوند، افزود: یکی ازراه های جلوگیری از این امر شنا‌سایی افراد از طریق هم‌پوشانی و تقویت دولت الکترونیک است که با ثبت شماره‌های ملی و ارتباط با اداره کل ثبت و احوال و تأمین اجتماعی میسر می‌شود.

رئیس کمیته امداد شهرستان سمنان همچنین در این جلسه ضمن قدردانی از همکاری بی‌شائبه تأمین اجتماعی استان سمنان برای حمایت‌های بیمه اجتماعی و درمانی مددجویان افزود: ۸۰ خانوار در طرح شفا کمیته امداد شهرستان ماهانه ۸۰ هزار تومان دریافت می‌کنند که نیازمند ورود خیران و همکاری هر چه بیشتر سازمان‌های مرتبط برای ارائه خدمات درمانی تا بهبودیافتگی کامل این افراد است.

۴۴ درصد از مددجویان سمنان ساکن مناطق روستایی هستند

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان گفت: ۴۴ درصد از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان معادل پنج هزار ۷۹۰ خانوار ساکن مناطق روستایی هستند که در سال جاری نگاه ویژه‌ای برای اشتغال مناطق روستایی در نظرگرفته‌شده است.

رضوی، با تأکید بر اینکه ۱۴۱ هزار نفر از جمعیت استان سمنان معادل ۲۰ درصد در مناطق روستایی زندگی می‌کنند، افزود: اما ۴۴ درصد از مددجویان استان سمنان معادل پنج هزار ۷۹۰ خانوار ساکن مناطق روستایی هستند که نگاه ویژه برای ایجاد اشتغال برای این مناطق در نظر گرفته‌شده است.

وی اعتبارات اشتغال سال جاری در قالب تسهیلات اشتغال از محل اعتبارات روستایی و عشایری ۵۲ میلیارد و صد میلیون تومان دانست و افزود: ایجاد دو هزار و ۸۶ فرصت شغلی از محل این منابع برای مددجویان و افراد کم‌بضاعت در مناطق روستایی و عشایری در نظر گرفته‌شده است.

رضوی با اشاره به اینکه کمیته امداد تلاش می‌کند با ارائه آموزش و مشاوره‌های شغلی در ایجاد اشتغال پایدار گام بردارد، خاطرنشان کرد: در سه‌ماهه نخست سال جاری بیش از دو هزار نفر از مددجویان استان سمنان مشاوره شغلی باهدف پایدارسازی اشتغال دریافت کردند.

وی پرداخت تسهیلات خوداشتغالی را یکی از راه‌های توانمندی مددجویان استان سمنان دانست و افزود: بیش از ۳۰۰ کارآفرین عرصه اشتغال با دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی کمیته امداد ایده خود را عملی و هم‌اکنون چندین نفر را مشغول به کارکردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار