مدیرکل توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان:

۴۱ هزار مترمربع به فضای آموزشی استان سمنان افزوده می‌شود

سمنان (پانا) - مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس سمنان از ساخت ۲۹ پروژه فضای آموزشی در این استان خبر داد و گفت: با انجام این پروژه‌ها ۴۱ هزار مترمربع به فضاهای آموزشی استان افزوده خواهد شد.

کد مطلب: ۸۳۸۰۲۲
لینک کوتاه کپی شد
۴۱ هزار مترمربع به فضای آموزشی استان سمنان افزوده می‌شود

سعید هژبری در جلسه بررسی مسائل و مشکلات فضاهای آموزشی دامغان به میزبانی فرمانداری این شهرستان بابیان اینکه ۲۹ پروژه فضای آموزشی استان سمنان در دست‌ساخت است، ابراز داشت: برای اجرا و تکمیل ۲۰۷ کلاس درس در استان اعتباری معادل ۲۴ میلیارد تومان نیاز است.

وی ضمن بیان اینکه با انجام این پروژه‌ها ۴۱ هزار مترمربع به فضاهای آموزشی استان سمنان افزوده خواهد شد، افزود: در استان سمنان با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم که این مهم می‌طلبد تا برای اجرای طرح‌های عمرانی آموزشی از ظرفیت خیران برای تکمیل این پروژه‌ها کمک گرفت.

مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی استان سمنان با اشاره به اینکه ۴۳ درصد مدارس استان نیازمند بازسازی هستند، اظهار داشت: ۲۰ درصد از مدارس دارای شرایط نوسازی و مقاوم‌سازی هستند.

هژبری در ادامه تصریح کرد: مشارکت خیران در ساخت‌وساز مدارس سطح کشور ۳۰ درصد است که این عدد در استان سمنان بیش از ۵۰ درصد را شامل می‌شود.

وی افزود: از مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان سمنان بحث بهسازی، نوسازی و مقاوم‌سازی مدارس روستایی مناطق محروم استان است که می‌کوشیم بخشی از مدارس مناطق محروم را بهسازی کنیم.

مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی استان سمنان بابیان اینکه ۴۰ مدرسه دو نوبته در استان وجود دارد، اضافه کرد: بیشترین کمبود مدارس در این مناطق مربوط به مدارس مقطع ابتدایی و مدارس هنرستان‌های کار و دانش است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار