مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم؛

جذب اعتبار 50 میلیارد ریالی جهت توسعه و ترمیم بقاع متبرکه امامزادگان در قم

قم (پانا)- حسینی مدیر کل اوقاف و امور خیریه قم: در سال جاری تا کنون با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال چهل پروژه عمرانی در بقاع متبرکه امامزادگان استان قم کلید خورده است.

کد مطلب: ۸۳۸۰۱۷
لینک کوتاه کپی شد
جذب اعتبار 50 میلیارد ریالی جهت توسعه و ترمیم بقاع متبرکه امامزادگان در قم

پیش از ظهر امروز نشست خبری سید اسماعیل حسینی مقدم مدیر کل اوقاف با رویکرد دهه کرامت و روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان استان قم در سالن کنفرانس اداره کل اوقاف و امور خیره استان قم برگزار شد.

مدیر کل اوقاف قم در ابتدای این نشست ضمن تبریک دهه کرامت و ولادت حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) و در ادامه آن ولادت حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام به روز بزرگداشت ملی امامزادگان در سراسر ایران اسلامی در اواسط دهه کرامت اشاره کرد و تاکید کرد: با توجه به روز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی (شاهچراغ) هم در همین دهه انشاء الله همه مردم بتوانند از برکات معنوی بسیار زیاد این امامزادگان بهره برداری کافی داشته باشند.
حسینی افزود: در سال جاری تا کنون با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال چهل پروژه عمرانی در بقاع متبرکه امامزادگان استان قم کلید خورده است و تمامی اعتبار دولتی که برای امزادگان پیش بینی شده زمینه جذب آن فراهم گشته است.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر آن تعدادی از پروژهها از محل کمکها و نزورات زائرین عزیز و مردم خیر اندیش شروع شده عملیات آن آغاز گشته که انشاء الله این روند تا پایان سال جاری نیز ادامه پیدا خواهد کرد.
مدیر کل اوقاف قم ضمن اشاره به تقویت و نوسازی هیأت امنا و جذب خادمین افتخاری برای مدیریت امامزادگان متذکر شد: در سال جاری و در شش ماهه اول امسال موضوع مدیریت هیأت امنا و خادمین افتخاری تکمیل و مرتفع خواهد شد.
حسینی با اشاره به برنامه های متنوع فرهنگی در سطح بقاع متبرکه و امامزادگان اظهار کرد: همایش بزرگداشت امامزاده سید معصوم (علیه السلام) با حضور بیش از هزار نفر از مؤمنین و نخبگان و اساتید و زائرین عزیز در جوار حرم مطهر آن حضرت برگزار خواهد شد.
وی در ادامه ضمن اشاره به برگزاری جشن میلاد امام رضا و حضرت معصومه در چهل امامزاده استان از مراسم رسمی غبار روبی در 14 امامزاده با حضور خانواده معظم شهیدان و جمعی از خادمین عزیز سخن گفت و تصریح کرد: برگزاری ایستگاههای صلواتی و دیدار با خانوادههای معظم شهیدان، عیادت بیماران، و برگزاری مراسم برای کارکنان، استقبال از کارکنان حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا (س) توسط معاونت فرهنگی و مدیران محترم اوقاف نواحی و هیأت امنای امامزادگان نیز انجام خواهد شد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم همچنین از برگزاری همایش ویژه قرآن و عترت برای تجلیل از حافظان قرآن کریم در مدرسه شبانه روزی امام زاده جمال و تجلیل از برندگان آزمون سراسری طرح حفظ قرآن کریم با حضور حضرت آیت الله یزدی ریاست محترم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خبر داد و افزود: اینها بخشی از مراسم و برنامههایی است که همکاران ما زحمت کشیدند و به مناسب بزرگداشت روز ملی امامزادگان و جشنهای دهه کرامت آنها را هماهنگی کردند و انجام میدهند.
در انتهای این نشست خبری حسینی ضمن قدردانی از خبرنگاران نذر خبری هر خبرنگار را پرداختن به معرفی از هر امامزاده در شهر قم معرفی کرد و خواستار شناساندن آن به مخاطبان جامعه شد.

/مهدی جنتی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار