معاون بهره برداری و دیسپاچینگ اداره برق قم؛

خاموشی ها به صورت برنامه ریزی شده و بنا به دستور توانیر انجام می شود

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ اداره برق استان قم گفت: خاموشی ها بنا به دستور توانیر و بر اساس پیک مصرف در هر استان به صورت مقطعی و تا کاهش مصرف برق توسط مشترکین و توزیع عادلانه تولید و مصرف ادامه خواهد یافت.

کد مطلب: ۸۳۷۹۲۳
لینک کوتاه کپی شد
خاموشی ها به صورت برنامه ریزی شده و بنا به دستور توانیر انجام می شود

پیش از ظهر امروز نشست خبری شرکت توزیع نیروی برق استان قم با حضور مداحی معاون بهره برداری و دیسپاچینگ اداره برق استان قم و اصحاب رسانه برگزار شد در این برنامه که انتظار می رفت پیش از این تاریخ و بنا به مطالبه عمومی مردم و قطع مکرر برق در استان صورت گیرد مداحی ضمن اشاره به رشد فاحش مصرف برق در سطح استان قم تصریح کرد: شرکت برق استان قم با تعداد 547000 مشترک با پیک باری حدود 750 مگاوات در سال گذشته و با رشد مصرف 10 درصد در بازه 10 ساله اخیر بوده است که این آمار به صورت متوسط اتفاق افتاده است و در حالی است که رشد کشوری مصرف برق حدود 6 درصد بوده است.

معاون بهره برداری اداره برق افزود: رشد مصرف برق در استان قم با مقدار فاحشی از رشد متوسط کشوری فاصله دارد که نشان می دهد همشهریان عزیز باید در بحث مدیریت مصرف بیشتر توجه کنند تا در استفاده از منابع انرژی برق و استفاده بهنیه از آن بتوانیم از خاموشی های احتمالی جلوگیری کنیم.
وی تاکید کرد: با توجه به آماری که مراجع مربوطه در خصوص بارندگی ها اعلام می کنند 26 درصد کاهش منابع آب داشتیم که 9000 مگاوات از تولید 55 هزار مگاواتی کشور نیز از نیروگاه های برق آبی تامین می شد که امسال به دلیل کمبود آب 5000 هزار مگاوات در شبکه کمبود داریم که به این چالش اتفاقات صنعت برق به ویژه در زمان پیک و صدمه به اداوات آن را نیز باید اضافه نمود که در نهایت همه این عوامل موجب فشار بیش از حد به صنعت برق و خاموشی های ادامه دار شده است.

مداحی ضمن اشاره به تعداد 80 درصدی مشترکین خانگی و 1.14 درصد مشترکین صنعتی خاطر نشان کرد: از نظر مصرف 33 درصد انرژی در مشترکین خانگی و 30 درصد در صنعت مصرف می شود.
وی اضافه کرد: پیک شبکه سراسری برق حدود 57 هزار مگاوات است که استفاده بیش از آن منجر به خاموشی می شود.
معاون دیسپاچینگ اداره برق استان قم در ادامه ضمن اشاره به اقداماتی که شرکت توزیع برق با توجه به بحران بوجود آمده انجام داده از پاسخگویی سامانه 121 سخن گفت و مقدار ورودی تماس ها را در مواقع خاموشی بسیار بالا دانست.

مداحی گفت: اکیپهای اجرایی و عملیاتی برق استان نیز از 8 اکیپ به 12 اکیپ اضافه شده که 20 اکیپ موجود در سطح شهر نیز از قبل مشغول به رفع خاموشیهای اتفاقی هستند.

معاون بهره برداری اداره برق قم با اشاره به برنامه هایی که برای جلوگیری از خاموشی ها و خسارات احتمالی به وسایل منزل می تواند ایجاد کنداز مردم خواست در مواقع قطع برق همه وسایل را از مدار خارج کنند تا بار اضافه هنگام وصل برق موجب آسیب بیشتر به صنعت برق استان و سایر وسایل مشترکان نشود.

مداحی در پایان با اشاره به دستور توانیر جهت خاموشی ها به هر شهر باتوجه به پیک مصرف آن از تولید 350 کیلووات انرژی خورشیدی در استان قم خبر داد و از همه مردم خواست با مدیریت مصرف بتوانند بحران به وجود آمده را رفع و در رشد و توسعه استان همکاری نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار