جشنواره ملی گیاهان دارویی در آستارا برگزار می شود

رشت(پانا)-فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: اولین جشنواره ملی و علمی گیاهان دارویی استان گیلان با حضور بیش از 300 فعال این حوزه با هدف تجاری سازی آن در آستارا برگزار می شود.

کد مطلب: ۸۳۷۸۹۴
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره ملی گیاهان دارویی در آستارا برگزار می شود

یونس رنجکش عصر دوشنبه در جلسه ستاد برگزاری همایش علمی و جشنواره ملی و نمایشگاه گیاهان دارویی گیلان در فرمانداری آستارا افزود: همایش علمی در دانشگاه آزاد اسلامی و جشنواره و نمایشگاه آن در مجتمع تله کابین حیران آستارا ، پنجشنبه و جمعه هفته جاری برگزار خواهد شد.
وی اظهار کرد: در این برنامه علمی، چهره های شناخته شده دانشگاهی، تجار، مسئولان کشوری، استانی و مهمانان خارجی حضور خواهند داشت و ارائه تجربیات، آخرین دستاوردهای علمی و معرفی ویژگی های گیاهان دارویی با شرایط اقلیمی گیلان از مزایای آن است.
وی با اشاره به مشارکت ستاد گیاهان دارویی معاونت علمی ریاست جمهوری و انجمن تولیدکنندگان گیاهان دارویی کشور در این جشنواره اظهار کرد: با توجه به مشکلات تامین آب در گیلان و به ویژه شهرستان آستارا می‌توان با معرفی کشت های مکمل در کنار سایر تولیدات کشاورزی، به اقتصاد کشاورزی رونق داد.
رنجکش ادامه داد: شناخت دقیق این ظرفیت ها و برنامه ریزی کارشناسی برای بهره‌مندی از آنها، نقش مهمی در تولید فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری و اشتغال خواهد داشت.
گیاه دارویی گل گاو زبان در سطح 20 هکتار از اراضی روستاهای حیران، سیج، ونه بین، چملر و حاجی امیر آستارا کشت و سالانه حدود یک هزار کیلوگرم برداشت می شود.
در استان گیلان 516 هکتار از اراضی کشاورزی به کشت گل گاو زبان اختصاص دارد و شهرستان رودسر با 450 هکتار، مقام نخست کشت آن را دارد و آستارا نیز از قطب های تولید آن است.
در سال های 93 و 94 دو دوره جشنواره گیاهان دارویی با محوریت گل گاو زبان در دهستان حیران آستارا برگزار شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار