معاون صدای رسانه ملی: 600 میلیون تومان مردم و خیرین در آزادی زندانیان جرائم غیرعمد مشارکت کردند

تهران (پانا) - معاون صدای رسانه ملی رقم مشارکت مردم و خیرین در پویش آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد را 600 میلیون تومان اعلام کرد.

کد مطلب: ۸۳۷۸۷۷
لینک کوتاه کپی شد
معاون صدای رسانه ملی: 600 میلیون تومان مردم و خیرین در آزادی زندانیان جرائم غیرعمد مشارکت کردند

حمید شاه آبادی معاون صدای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران امروز در آئین پایانی پویش مشارکت در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد که صبح امروز سه شنبه 26 تیرماه 97 در استودیوی شماره یک برگزار شد با اشاره به ایام برگزاری این برنامه که ماه رمضان امسال بود گفت: در حال و فضای ماه رمضان دل‌ها آماده است و تکلیف هم برای رسانه مشخص است.سال گذشته موضوع حق‌الناس را در این ماه مبارک با تولید برنامه‌های مختلف در دستور کار قرار دادیم . رمضان امسال از جمله کارهای نیک که در رادیو شروع شد پویش آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد بود.

وی افزود: رادیو آماده حرکتی شد تا نشان دهد علاوه بر برنامه سازی می‌تواند در حل مشکل قدم اجرائی بردارد.

معاون صدای رسانه ملی با اشاره به میزان مشارکت مردم در پویش آزادی زندانیان گفت: بیش از 6 هزار نفر در این پویش مشارکت مالی کردند. حدود 200 میلیون تومان وجه نقد از طریق سامانه جمع آوری شد و تعداد بسیاری حرکت مستقیم از طرف خیرین انجام شد که زندانیان زیادی از طریق این خیرین آزاد شدند. مجموع ارزش کمک مالی و اقدامات مستقیم خیرین 600 میلیون تومان برآورد شده است

شاه آبادی در خاتمه خاطرنشان کرد: همان‌طور که زندانیان جرائم غیرعمد و بسیاری از نیازمندان نیازمند کمک‌های ما هستند ما هم نیازمند کمک کردن هستیم. برای کسانیکه توان کمک کردن دارند این فضا و مناسبت‌هایی چون ماه مبارک رمضان فرصتی مهیا می‌کند تا این نیاز خود را برآورده کنیم.

مدیر رادیو ایران: ارقام کمک خیلی خوب بود

محمدجعفر محمدزاده مدیر رادیو ایران در این برنامه چنین گفت: من معتقدم رادیو رسانه زندگی مردم است و مردم با رادیو زندگی می‌کنند؛ رسانه‌های دیگر برای تفریح یا مناسبت‌های مختلف محل توجه قرار می‌گیرند اما رادیو در مسیر زندگی مردم است بنابراین با ترغیب مردم به مشارکت در این امر خیر هم حرکت مثبتی در جامعه انجام می‌شود و هم آزمونی برای رسانه رادیو خواهد بود تا پویش‌هایی مانند آن را ادامه دهیم.

وی ادامه داد: علیرغم محدودیت‌هایی که در سامانه برای کمک وجود داشت ارقام کمک خیلی خوب بود. همچنین ما تماس‌های متعدد از خیرینی داشتیم که متکفل امور خیر بسیاری شدند.

محمدزاده با اشاره به برنامه‌های آتی رادیو ایران در زمینه جلب مشارکت مردمی در امور عام‌المنفعه گفت: برنامه‌های متفاوتی مانند ساخت کتابخانه با کمک مردم و یا کمک به خیرین سلامت در برنامه‌های این ده رادیو ایران قرار دارد.

معاون مجلس وزارت دادگستری: تا امروز 110 هزار زندگی جرائم غیرعمد از زندان آزاد شدند

میرهادی سید رومیانی معاون مجلس و امور استان‌های وزارت دادگستری در بخشی از این برنامه با اشاره به آمار زندانیان جرائم غیرعمد در کشور گفت: تا امروز 110 هزار زندانی جرائم غیرعمد از زندان آزاد شدند در سال 96 یازده هزار زندانی آزاد شد که بدهی‌شان رقم 971 میلیارد تومان بود که 40 درصد از این بدهی با تلاش ستاد دیه بخشیده شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود 18 هزار زندانی غیرعمد در زندان داریم که به دلیل مشکلاتی مانند تصادف، چک بی‌محل و مهریه در زندان هستند.پویش‌هایی مانند این پویش نشان می‌دهد بیشتر اقدامات جامعه در بخش آزادی زندانیان در نتیجه برنامه‌های صدا و سیما مخصوصاً معاونت صدا اتفاق افتاده است.

بهمن دان:حلقه اتصال توانگران و نیازمندان هستیم

بهمن دان، زهرا سعیدی و حسن اسدی از بازیگران سینما تئاتر و تلویزیون از فعالان آزادی زندانیان هستند که با حضور در این برنامه از خاطرات و تجارب خود در این زمینه مواردی را مطرح کردند

بهمن دان گفت: حدود 15 سال است که با ستاد دیه و چند NGO کار می‌کنم و طی این سالها لذت آزادی زندانیان جرائم غیرعمد را بسیار چشیده‌ام . ما طی این سالها حلقه اتصال توانگران و نیازمندان بوده‌ایم.

زهرا سعیدی هم در ادامه صحبت‌های همکار خود افزود: گاه افرادی به خاطر مبالغی ناچیز در زندان‌ها به سر می‌برند. کسانیکه به خاطر یک اشتباه کوچک و دادن چک بی‌محل رنج بزرگی را در سلول‌های زندان تحمل می‌کنند و گاهی ما با مبالغ بسیار کم می‌توانیم برای آنها نجات‌بخش باشیم.

علیرضا نبی کار آفرین نمونه و یکی از فعالان استخدام افراد سابقه دار در بخشی از این برنامه به ذکر خاطراتی درباره ارتباط با برخی زندانیان از جمله یک زندانی محکوم به اعدام پرداخت.

در پایان این مراسم از برنامه سازان و مسئولان پویش مشارکت در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار