در سفر به هند

عراقچی: هند مصمم به حفظ برجام است

تهران (پانا) - معاون سیاسی وزیر امور خارجه پس از دیدار با قائم مقام وزیر امور خارجه هند اعلام کرد که این کشور در حفظ برجام مصمم است.

کد مطلب: ۸۳۷۸۳۳
لینک کوتاه کپی شد
عراقچی: هند مصمم به حفظ برجام است

سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه، که به هند سفر کرده با انتشار عکسی در صفحه اینستاگرام خود از ملاقات دیروز (دوشنبه)‌ با ویجی گوکله، قائم مقام وزارت خارجه هند، در چارچوب پانزدهمین دور گفت‌وگوهای سیاسی ایران و هند نوشت: «آخرین تحولات مربوط به برجام، و چگونگی استمرار همکاری‌های دو کشور پس از خروج آمریکا از این توافق، مهم‌ترین موضوع این دور از گفت‌وگوها بود.»

او ادامه داد: «در پی سفر بهمن ماه گذشته دکتر روحانی به هند، پیشرفت‌های مثبتی در همکاری‌های دو‌ کشور به ویژه در حوزه‌های انرژی، تجارت و ترانزیت صورت گرفته است. اراده ایران و هند برای پیشبرد روابط چندوجهی دو‌ کشور در عرصه‌های مختلف، بر اساس منافع مشترک و احترام متقابل، جدی است.»

در همین زمینه عراقچی در گفت و گویی با ایرنا اعلام کرد: «هند مصمم به حفظ برجام است»

مذاکره کننده ارشد تیم هسته‌ای ایران همچنین در ارتباط با دستاوردهای مذاکرات خود با مقامات هندی گفت: «به نظر من امروز در دیدار با مقامات هندی موضوعات خوبی در فضایی دوستانه مطرح و گفت و گو در خصوص ایده ها بسیار صریح و روشن و سازنده انجام شد. احساس ما این است که دولت هند در حفظ برجام جدی است همانطور که کشورهای اروپایی ، چین و روسیه برای حفظ این توافق نامه جدی هستند. مهم این است که ما به نتایجی که منافع ملی ایران را تامین کنند دست یابیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار