رئیس دفتر هیئت نظارت بر انتخابات استان ایلام: شورای نگهبان حافظ اسلامی و جمهوری نظام و انقلاب است

ایلام (پانا) - رئیس دفتر هیئت نظارت بر انتخابات استان ایلام، گفت: نظارت شورای نگهبان بر انتخابات نظارت استصوابی بوده و در جریان برگزاری انتخابات بسیار موثر است.

کد مطلب: ۸۳۷۷۵۸
لینک کوتاه کپی شد
رئیس دفتر هیئت نظارت بر انتخابات استان ایلام: شورای نگهبان حافظ اسلامی و جمهوری نظام و انقلاب است

به گزارش شبستان، یوسف امیدی، رئیس دفتر هیئت نظارت بر انتخابات شورای نگهبان استان ایلام، در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات این استان، اظهار کرد: شورای نگهبان یکی از ارکان مهم و اساسی نظام اسلامی است.

وی، با بیان اینکه بر اساس فرموده مقام معظم رهبری و امام راحل اصل و جوهر نظامی اسلامیت و جمهوریت آن است، ابراز کرد: شورای نگهبان حافظ اسلامیت و جمهوریت نظام است و هم جوهره نظام را صیانت کرده و هم حافظ رای مردم در قالب جمهوریت است.

رئیس دفتر هیئت نظارت بر انتخابات استان ایلام، بیان کرد: نقش دفتر نظارت بر انتخابات در راستای نظارت بر انتخابات مجلبس شورای اسلامی، ریاست جمهوری و خبرگان رهبری و همچنین همه پرسی در صورت برگزاری است و نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بر عهده مجلس شورای نگهبان است.

امیدی، گفت: با توجه به مشکلاتی که در زمینه انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در انتخابات وجود داشت، کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تلاش کردند که نظارت بر این انتخابات را به شورای نگهبان واگذار کنند اما شورای نگهبان با توجه مشکلات قانونی و امکانات پشتیبانی و حجم 200 هزار نفری اعضای شورای شهر و روستای این امر را نپذیرفته است.

وی، با بیان اینکه 23 اصل در قانون اساسی به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم مربوط به شورای نگهبان است، تصریح کرد: نظارت بر انتخابات در اصل 99 قانون اساسی ذکر شده و این نظارت بر اساس ماده 5 قانون نظارت استصوابی و موثر است و اگر شورای نگهبان نتواند در جریان انتخابات دخالت و نظارت نداشته باشد به طور قطع پیش خواهد آمد.

رئیس دفتر هیئت نظارت بر انتخابات استان ایلام، در استان ایلام در انتخابات دور گذشته حدود 25 شکایت مربوط به دخالت مسئولان در امر اجرای انتخابات واصل که به مراجع قضایی و دادگستری ارجاع داده شده است.

امیدی، بیان کرد: شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی و وزارت کشور در تلاش هستند که قوانین انتخابات را در یک قانون تجمیع کنند و قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، خبرگان رهبری، ریاست جمهوری و همه پرسی را در یک قانون تجمیع کرده و نواقص قانون گذشته را مرتفع کنند.

وی، تلاش شورای نگهبان بر این است که از رای مردم به طور کامل صیانت شود، افزود: بررسی صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری تنها بر عهده شورای نگهبان است و سیاست های کلی انتخابات از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است و یکی از مسائلی که در خصوص انتخابات ریاست جمهوری مطرح است شرایط ثبت نام داوطلبان است.

امیدی، بیان کرد: بنا بر این شده است که به صورت دقیق شرایط ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری و مصادیق آن بیان شده و در قانون مد نظر قرار گیرد و کسانی که مسئول ثبت نام هستند بر اساس آن، نسبت به ثبت نام افراد اقدام کنند و از ورود افرادی که شرایط ثبت نام را ندارند از همان ابتدا جلوگیری شود.

وی، در ادامه با اشاره به اینکه جنگ اقتصادی آخرین حربه دشمنان علیه نظام اسلامی است، ابراز کرد: دشمنان ستاد جنگ اقتصادی علیه ملت و دولت ایران تشکیل داده اند و امروز شاهد هستیم که ایران از قدرت منطقه ای و جهانی برخوردار است و این اقتدار و عظمت ایران اسلامی برای دشمنان موجب هراس شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار