آسمان ابری نقل و انتقالات در استقلال تهران؛ التهاب به سکوهای آبی چشمک می‌زند

تهران (پانا) - وضع نقل و انتقالات برای هواداران استقلال به هیچ عنوان رضایت‌بخش نیست، مسئولان این تیم تنها موفق به تمدید قرارداد با یکی از ستاره‌های فصل گذشته خود شده‌اند و در مقابل ستاره بزرگی با استقلال قرارداد نبسته است. در بین خریدهایی هم که برای استقلال انجام شده است دو بازیکن مصدوم وجود دارند که مشخص نیست بتوانند فصل را به طور کامل و بدون استرس برای وینفرد شفر بازی کنند.

کد مطلب: ۸۳۷۷۵۰
لینک کوتاه کپی شد
آسمان ابری نقل و انتقالات در استقلال تهران؛ التهاب به سکوهای آبی چشمک می‌زند

نارضایتی از وضع نقل و انتقالات و به دنبال آن ترس از دیدارهای پیش رو در لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر هجدهم مهم‌ترین مسائلی است که این روزها ذهن هواداران استقلال تهران را درگیر کرده است. هواداران دومین تیم پرطرفدار ایران از وضع تیم خود در پایان لیگ برتر هفدهم رضایت کاملی داشتند و امیدوار بودند با هدایت وینفرد شفر در فصل جدید یک بار دیگر به کورس قهرمانی برگردند اما این حس در روزها و هفته‌های اخیر جای خود را به نگرانی داده است.

استقلال در حالی لیگ برتر هفدهم را با صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا و قهرمانی در جام حذفی به پایان رساند که دو مشکل بزرگ پیش روی مسئولان این باشگاه بود: قرارداد ستاره‌های اصلی این تیم مانند وریا غفوری، امید ابراهیمی، سرور جباروف و مامه تیام یا تمام شده بود یا به شکلی بود این بازیکن‌ها به راحتی می‌توانستند از استقلال جدا شده و با تیم جدید قرارداد ببندند.

از جمع این بازیکن‌ها در حالی که جدایی امید ابراهیمی قطعی شد، تا به امروز فقط وریا غفوری قراردادش را با استقلال تمدید کرده است اما وضع سرور جباروف و مامه تیام دو مهره تاثیرگذار استقلال در ابهام بزرگی قرار دارد و همچنان مسئولان استقلال در تلاش برای تمدید قرارداد آنها هستند؛ موضوعی که نیازمند هزینه‌های هنگفت است. البته نباید فراموش کرد که سید مجید حسینی هم درصدد جدایی از استقلال است و امید نورافکن از این تیم جدا شده و به فوتبال اروپا رفته است.

جداشدگان استقلال و ابهام در آینده ستاره‌های این تیم وضع نقل و انتقالات را برای آنها مهم‌تر از قبل کرد. در حالی که پرسپولیس، سپاهان و ذوب آهن تیمی خوب را برای فصل جدید بسته‌اند استقلال برای رقابت با آنها باید ستاره می‌خرید.

پندار توفیقی که مسئولیت اصلی در نقل و انتقالات استقلال را بر عهده دارد از همان روزهای اول اقدام برای خرید بازیکن را آغاز کرد و مانند همیشه در نیمه‌های شب روند قرارداد بستن با بازیکن‌ها را آغاز کرد اما به غیر از مرتضی آقاخان هیچ کدام از خریدهای استقلال نتوانست لبخند رضایت از مدیران را بر لب هواداران این تیم بیاورد.

تا به امروز استقلال برای لیگ برتر هجدهم با این بازیکن‌ها قرارداد داخلی بسته است: مرتضی آقاخان، فرشاد محمدی مهر، محمد دانشگر، روح‌الله باقری، الله‌یار صیادمنش، امید سام کن، امیرحسین اسماعیل‌زاده، میثم تیموری و علی کریمی.

در فهرستی که پندار توفیقی تا به امروز موفق به جذب آنها شده است تنها درباره مرتضی آقاخان و علی کریمی برای هواداران استقلال آشنایی کاملی وجود دارد اما بیش از اینکه این اسامی برای استقلالی‌ها امیدبخش باشد باعث دلواپسی هواداران این تیم شده است. هر دو بازیکن مدت‌هاست مصدوم هستند و مشخص نیست در فصل جدید تا چه میزان توانایی همراهی استقلال بدون مشکل مصدومیت را داشته باشند. در این بین آقاخان باید مچ پای خود را جراحی کند و قطعاً هفته‌های اول لیگ برتر را از دست خواهد داد و علی کریمی هم باید مدتی طولانی را در طول فصل زیر نظر پزشک استقلال به درمان دیسک کمر بپردازد. گفته می‌شود هافبک ملی‌پوش سابق سپاهان برای فصل جدید باید در هفته سه روز را مهمان کلینیک این باشگاه باشد، روندی که او را در طول هفته بیشتر از وینفرد شفر در اختیار کادر پزشکی قرار خواهد داد.

تنها نه روز تا آغاز لیگ برتر هفدهم زمان مانده است با این حال وضع مامه تیام، سرور جباروف و سید مجید حسینی همچنان مبهم است. با توجه به اینکه بازیکن ایرانی مطرحی که حاضر به بازی در ایران باشد،بدون تیم نمانده است، نگه داشتن این سه نفر برای سید رضا افتخاری مدیرعامل و پندار توفیقی می‌تواند مُسکن کوتاه‌مدتی باشد که هواداران این تیم را حداقل در هفته‌های اول لیگ آرام کند.

در صورتی که این سه بازیکن با استقلال تمدید نکنند سکوهای آبی در همان هفته‌‎های اول لیگ آماده التهابی بزرگ خواهند شد و انتقادهای تند به سمت افتخاری و توفیقی روانه می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار