کرمان پیشتاز جذب پیشتازان

کرمان (پانا)- جشنواره توانمندی های پیشتازان سازمان دانش آموزی استان کرمان در کانون شهید ایرانمنش کرمان با اجرای برنامه‌هایی چون گارد پرچم ، قرائت سوگند نامه، اجرای دسته جمعی سرود ملی، و اجرای رژه برگزار شد.

کد مطلب: ۸۳۷۷۴۴
لینک کوتاه کپی شد
کرمان پیشتاز جذب پیشتازان

دراین مراسم رئیس سازمان دانش آموزی استان کرمان ضمن قدردانی از زحمات مسئولین آموزش و پرورش استان به ویژه مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان و عنایت ویژه معاونت پرورشی اداره کل جهت برگزاری این همایش با شکوه اظهار داشت: امروز سازمان دانش آموزی با تفکر انقلابی و اسلامی و عمل به فرامین حضرت امام خمینی رحمه الله علیه و منویات مقام معظم رهبری توانسته گامی مؤثر جهت ارتقاء شاخص های تربیتی و اجتماعی دانش آموزان بردارد.

وی با اشاره به توانمندی های دانش آموزان پیشتاز سازمان دانش آموزی استان کرمان ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های پیشتازان گفت: اوقات فراغت تابستان یک فرصت عظیم تربیتی و تکمیل کننده فعالیت های سال تحصیلی است که دانش آموزان بدون داشتن دغدغه درس و مدرسه می توانند از پایگاه های اوقات فراغت استفاده نمایند و مجموعه سازمان دانش آموزی به دلیل جذابیت فرآیند و محتوای آموزش های مهارتی و تشکیلاتی می تواند نقش موثری در پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان داشته باشد.

برآوردی نشان دادن توانمندیهای دانش آموزان در تشکیلات پیشتازان سازمان دانش آموزی و به نوعی آموزش مهارتهای زندگی همراه با شادی و سرور به آنان را بخشی از مأموریتهای سازمان دانش آموزی بیان کرد، وی ضمن قدردانی از تلاشهای مسئولین سازمان دانش آموزی در سراسر استان، کارشناسان، مربیان، ومدرسین سازمان دانش آموزی و خبرگزاری پانا یادآورشد: امسال بیش از 77000 دانش آموز پیشتاز عضو سازمان دانش آموزی شده اند.

در ادامه معاون پرورشی و وفرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان و نایب رئیس شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی استان ضمن تقدیر از تلاشهای مسئول سازمان دانش آموزی استان کرمان، مدرسین ومربیان پیشتاز ابراز امیدواری کرد با توجه به اهمیت آموزش های تشکیلاتی و مهارتی سازمان دانش آموزی در زندگی دانش آموزان، در سال تحصیلی آینده 50 درصد دانش آموزان عضو سازمان دانش آموزی شوند.

صدیقه مرادی از برگزاری اردوی مهارت های زندگی یک روزه تا سه روزه برای دانش آموزان خبر داد و گفت : قصد داریم در این اردوها ، مهارت هایی که دانش آموزان به آن نیاز دارند به آنها آموزش دهیم .

گفتنی است، برگزاری نمایشگاه توانمندی های سازمان دانش آموزی سراسر استان کرمان از دیگر بخش های قابل توجه برپایی این جشنواره بود.

در این نمایشگاه شهرستان های مختلف استان کرمان با برپایی غرفه با نمادهای بومی و محلی خود، به معرفی دستاورد های فرهنگی، هنری و تربیتی شهرستان خود پرداختند و گوشه ای از توانمندی های خود را همراه با مانورهای تشکیلاتی شامل گروه های رژه و صف جمع، چوب بندی و گره زنی، چادر زنی، امداد و کمک های اولیه، مخابره و جهت یابی به اجرا گذاشتند. همچنین آشنایی با صنایع دستی، لباس های محلی و غذای بومی از دیگر دستاوردهای این نمایشگاه به شمار می رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار