در اختتامیه چهاردهمین جشنواره علمی فرهنگی بسیجیان فرهنگی

بطحایی: در این اوضاع به شدت به روحیه بسیجی نیاز داریم

تهران (پانا)- وزیر آموزش و پرورش راه حل خروج از مشکلات را داشتن روحیه بسیجی دانست و بر لزوم تمرین صبوری، تحمل در برابر سختی ها و نگاه به چشم‌انداز، افق ها و از خودگذشتگی در کلاس و مدرسه تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۳۷۶۲۴
لینک کوتاه کپی شد
بطحایی: در این اوضاع به شدت به  روحیه بسیجی نیاز داریم

سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش در مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره علمی فرهنگی بسیجیان فرهنگی که در ساختمان شهید رجایی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، برخورداری از روحیه بسیجی را راه حل برطرف کردن مشکلات دانست و گفت: «در ماه‌های اخیر دشمنی دشمنان و در راس آن سردمداران جدید آمریکا به اوج خود رسیده و کشور را با اوضاع خطیری مواجه کرده است. پیش‌بینی می‌شود که اگر همین روال جلو برود از حیث اقتصادی وضع سخت‌تری برای مردم رقم می‌خورد.»

او در ادامه به عهدشکنی آمریکا در برجام اشاره کرد و گفت:«عهدشکنی که آمریکا در برجام انجام داد ماهیت این حاکمیت نژادپرست و مطلق‌خواه را برای مردم جهان آشکار کرد. ولی ما در سال‌های بعد از انقلاب با فراز و نشیب‌های بسیاری روبه‌رو شدیم و همچنان سرافرازانه در دنیا و به ویژه خاورمیانه و منطقه به عنوان کشوری مقتدر حرف برای گفتن داریم.»

وزیر آموزش و پرورش به شروع المپیاد جهانی زیست‌شناسی به میزبانی ایران و شگفت‌زده شدن مسوولان IBO از فضای کشور و توانمندی‌های ایران گفت: «۵۱۰ نفر از ۷۱ کشور در این المپیاد حضور یافتند که این آمار بی‌سابقه بود. نکته جالب این بود که از این تعداد ۲۳ کشور اروپایی بودند. در چنین فضایی که ایران را حامی تروریسم تلقی می‌کنند و تهمت های تخریب‌کننده می‌زنند برگزاری این المپیاد با این ابعاد باعث افتخار ماست.»

بطحایی گفت: «در این شرایط سخت و شمشیری که دشمنان از رو بیرون آورده‌اند حتما سرافراز عبور خواهیم آمد به شرط آنکه روحیه بسیجی را تقویت کنیم. رهبری در دیدار باهیات دولت در روز گذشته اشاره داشتند که شرایط کنونی بحرانی نیست و فرمودند برای شما دولتمردان در شرایط سخت ثواب مجاهدت و خدمت به مردم مضاعف خواهد بود.»

او ادامه داد: «در این اوضاع به شدت به وجود روحیه بسیجی نیاز داریم. امروز به شدت به فرهنگ شهید حججی در کشور نیاز داریم.»

وزیر آموزش و پرورش در پایان صحبت‌های خود گفت: «باید در کلاس‌ها مهارت بلند کردن یک زمین‌خورده، صبوری، تحمل در برابر سختی‌ها و نگاه به چشم‌انداز و افق‌ها و از خودگذشتگی را با دانشآموزان تمرین کنیم. جای این موارد در کلاس‌های ما بسیار خالی شده است. نسل ما در دهه شصت زندگی کرده و اگر نتواند در این امر موفق باشد نسل‌های دیگر نمی‌توانند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار