دست یابی به استاندارد های دموکراسی هدف ترکیه است

ارومیه(پانا)- سرکنسول ترکیه در ارومیه گفت: ترکیه رسیدن به سطوح عالی در حوزه حقوق بشر و استانداردهای دموکراسی را هدف خود قرار داده است.

کد مطلب: ۸۳۷۵۹۶
لینک کوتاه کپی شد
دست یابی به استاندارد های دموکراسی هدف ترکیه است

عثمان پشمن در مراسم گرامیداشت یادشهدای کودتای نافرجام سال 95 در ترکیه اظهار داشت: کشور ترکیه یک کشور دموکراتیک بوده و حکومتی بر پایه حقوق دارد و رسیدن به سطوح عالی در حوزه حقوق بشر و استانداردهای دموکراسی را برای خود هدف قرار داده است.

وی ادامه داد: تلاش هایمان در این راستا بدون هیچ وقفه ای در حال انجام است در این مدت ملت ترک با دموکراسی و فرهنگ دموکراسی خو گرفته و ترکیه در جبهه های مختلف با انواع خطراتی که تداوم حیات دولت و ملتش را تهدید میکند در حال نبرد است که اقدام به کودتای نافرجام در تاریخ 25 تیر 1395 را نیز میتوان در این چهارچوب قرار دارد.

سرکنسول ترکیه در ارومیه گفت: درآن روز گروه تروریستی فتو به رهبری فتح الله گولن با بر تن کردن لباس های سربازان ، توسط تروریست های مسلح اقدام به کودتایی بیشرمانه کردند که اقدام به کودتا توسط این گروه خائن با ایستادگی مقتدرانه مردم عزیزمان در راستای حفاظت از دموکراسی ، و اراده ی قوی رئیس جمهورمان رجب طیب اردوغان و با مدیریت دولت در محافظت از دموکراسی خنثا شد.

وی خاطر نشان کرد: تلاش برای انجام این کودتای منفور ، خارج از سلسله مراتب فرماندهی صورت گرفته بود و این اقدام توسط گروهی از سربازان با رتبه های مختلف که از منصوبین گروه تروریستی فتو بوده و در نیروهای مسلح لانه کرده بودند انجام گرفت.

وی افزود: در اصل این اقدام به کودتای ناموفق که یک فعالیت تروریستی بوده وسیله ای شد در راستای بر ملا شدن چهره ی واقعی گروه تروریستی فتو؛ این تروریست ها تا حدی پیش رفتند که مجلس کبیر ترکیه، تمثیل کننده اراده ، ملت را بمباران و مردم را به رگبار گلوله بستند.

پشمن تصریح کرد: از همان لحظات اول اقدام به کودتا ، آقای رئیس جمهور ، آقای نخست وزیر ، دولت ، اعضای مجلس محترم ، حزب های سیاسی ، نیرو های مسلح ، پلیس و اصحاب رسانه همراه با مردم با قرار گرفتن در کنار دموکراسی و دولت بر پایه حقوق از تحقق یافتن این کودتا جلوگیری کردند.

وی ادامه داد: حزب های سیاسی کشورمان با تمام وجود از اراده ملی و نماینده ارزش هایمان در مجلس کبیر ترکیه محافظت کردند و در جلسه ی فوق العاده ای که روز شنبه مورخ 26 تیر 1395 در ، مجلس کبیر ترکیه ، با مشارکت احزاب برگزار شد بیانیه مشترکی را قبول کردند.

سرکنسول ترکیه در ارومیه اذعان کرد: تمام این ها، اشاره به امتحان دموکراسی موفقی دارد که ملت ترک با تمام وجود و با دادن 21 شهید و 2000 جانباز در مقابل اقدام به کودتا ارائه دادند و قدم های لازم در راستای مجازاتی که ااین گروه تروریستی برداشته شده و برداشته خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار