معاون وزیر ارتباطات: در تلاشیم تا ظرفیت‌های بالقوه فرودگاه پیام را بالفعل کنیم

کرج (پانا) - جلسه ای با حضور مدیران و مشاوران ارشد وزارت ICT، مدیر عامل، اعضا هیات مدیره و مدیران ارشد فرودگاه بین المللی و منطقه ویژه اقتصادی پیام و با همراهی مشاورین و کارشناسان ضمن معرفی طرح جامع پیام این طرح مورد بررسی و نقد قرار گرفت.

کد مطلب: ۸۳۷۵۸۳
لینک کوتاه کپی شد
معاون وزیر ارتباطات: در تلاشیم تا ظرفیت‌های بالقوه فرودگاه پیام را بالفعل کنیم

در این جلسه که در آن نصراله جهانگرد، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات، امیرحسین دوایی، مشاور وزیر ارتباطات در امور فناوری های نوین حضور داشتند زرندی، مدیر عامل فرودگاه بین المللی و منطقه ویژه اقتصادی پیام گفت: ما در مجموعه پیام تمام تلاش خود را معطوف به ۲ سطح نموده ایم که یکی حوزه لجستیک و دیگری در حوزه صنایع دانش بنیان یا صنایع مرتبط با تکنولوژی بود. در آغاز این هدف برایمان دور و بعضا ناممکن به نظر می آمد اما در سال ۹۶ و در ماههای ابتدایی سال ۹۷ بسیاری از اهداف ما در این دو موضوع محقق شد.

زرندی درباره ایجاد قرابت بین فعالیت های مجموعه پیام و وزارت ict اظهار داشت: یکی از دغدغه های جدی من این بود که بتوانیم پیام را در راستای مجموعه والدش یعنی وزارت ارتباطات تقویت کنیم چرا که تا قبل از این مجموعه پیام با وزارت فاوا، ارتباط معنایی درستی نداشت لذا به همین دلیل در سال ۹۶ شرکت های متعددی را در حوزه ict و دانش بنیان به پیام دعوت نموده و باب آشنایی مقدماتی را با آنان گشودیم.

مدیرعامل فرودگاه بین المللی و منطقه ویژه اقتصادی پیام درباره طرح جامع مجموعه پیام افزود: از همان ابتدا وجود یک چشم انداز متقن در پیام احساس می شد. به همین دلیل مطالعه طرح جامع و طرح تفصیلی فرودگاه بین المللی و منطقه ویژه اقتصادی پیام در دستور کار قرار گرفت و اینک نسخه مقدماتی آن در همین جلسه از نظرتان خواهد گذشت.

سپس نصراله جهانگرد، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات درباره پیشرفت های پیام گفت: صبح امروز در بدو ورود به پیام شاهد رونق و تحرک در بخش صنعتی پیام بودم که این مساله را باید به فال نیک گرفت چرا که سالهاست در تلاشیم تا ظرفیت های بالقوه پیام را بالفعل کنیم.

جهانگرد افزود: با مطالعاتی که صورت گرفته و با طرح های موجود امیدواریم هر چه زودتر گام های بعدی در جهت توسعه مجموعه پیام بصورت بلند و مستحکم برداشته شود.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات درباره ایجاد شهر ICT در منطقه ویژه اقتصادی پیام گفت: وزارت ارتباطات در مجموع سیاست گذاری های خود از همان ابتدا برای پیام نقش یک هاب بین المللی در صنعت و ICT را مدنظر داشت که امیدواریم با مسافری شدن پیام به این اهداف بیش از پیش نزدیک شویم.

جهانگرد درباره آینده مجموعه پیام اظهار کرد: با توجه به مطالعات صورت گرفته در سطح مدیریت پیام و نظر به حضور مشاورین بین المللی، امیدواریم که بتوانیم از ظرفیت های پیام به خوبی بهره ببریم تا به هدف ایجاد یک منطقه پیشرو در حوزه تکنولوژی، سرآمد در حوزه دانش بنیان و اشتغال دانش آفرین دست یابیم.

پس از این مقدمه مشاوران و کارشناسان به بررسی طرح جامع و طرح تفصیلی فرودگاه بین المللی و منطقه ویژه اقتصادی پیام پرداختند.

لازم به ذکر است، طرح جامع فرودگاه بین المللی و منطقه ویژه اقتصادی پیام برای تمامی ۳۶۰۰هکتار اراضی پیام با چشم انداز ۲۰ ساله مطالعه و اجرا شد. در طرح جامع سعی شده است با توجه به اولویت های متفاوت فرودگاه بین المللی و منطقه ویژه اقتصادی پیام، کارکرد هر بخش در چشم انداز ۲۰ ساله تعیین گردد. در طرح جامع فعالیت های این مجموعه به طور عمده به ۳ بخش تولید، پردازش و پشتیبانی صنعت و خدمات اقتصادی، شهرک ICT و فرودگاه مسافری و شهری (عملیات پروازی) طبقه بندی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار