برگزاری ششمین المپیاد طرح ملی دادرس در ناحیه 3 کرج

کرج (پانا) - کارشناس مسئول سلامت و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی ناحیه 3 کرج از راهیابی مدارس نمونه دولتی متوسطه اول علی ابن ابیطالب (ع) و شهید محمد زارع این ناحیه به مرحله استانی ششمین المپیاد طرح ملی دادرس خبر داد.

کد مطلب: ۸۳۷۵۳۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری ششمین المپیاد طرح ملی دادرس در ناحیه 3 کرج

فرهاد نادری کارشناس مسئول سلامت و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی ناحیه 3 کرج، در خصوص این طرح اظهار کرد: طرح ملی دادرس (دانش آموز آماده در روزهای سخت) یکی از برنامه های آموزشی و تربیتی مشترک بین جمعیت هلال احمر و اداره کل آموزش و پرورش استان البرز می باشد .

ازجمله اهداف برگزاری این المپیاد به ویژه در سطح مدارس ،افزایش سطح ایمنی و کاهش خطر پذیری مدارس کشور با تکیه بر تربیت نیروهای دانش آموزی آماده برای مقابله با حوادث و توسعه و ترویج ظرفیت های خود امدادی درمیان دانش آموزا ن و ساماندهی نیروهای اولیه مدیریت بحران مبتنی بردانش آموزان آموزش دیده ، توانمند و برخوردار از مهارتهای کار گروهی است .

نادری افزود : دانش آموزان پس از گذراندن آموزش های طرح ملی دادرس در مسابقات المپیاد مهارتهای امدادی دادرس هلال احمر به رقابت با یکدیگر می پردازند.این المپیاد در سطح آزمون کتبی و عملی برگزار می شود که مرجع طرح سوالات کتاب آموزش مهارتهای امدادی دانش آموزان (کتاب دادرس ) می باشد.

تیم های شرکت کننده شامل 14 نفر دانش آموز منتخب می باشند که توسط مربی طرح دادرس در مدارس آموزش های لازم رادر قالب 8 آیتم اصلی شامل :1-پناه گیری و خروج ایمن 2-ارزیابی و کنترل علایم حیاتی 3-احیا ء قلبی - ریوی 4-خونریزی، پانسمان، بانداژ 5-شکستگی و آتل بندی 6-حمل مصدوم 7-اطفاءحریق، اسکان اضطراری 8-آشنایی با تاریخچه اصول و اهداف جمعیت هلال احمر می باشد ، می بینند.

امتیاز هر تیم شامل میانگین مجموع امتیازات تمامی نفرات تیم است و می بایست مربی پرورشی آموزشگاه یا مربی منتخب تیم را همراهی کند. تیم برتر منطقه در مسابقه شهرستان و تیم برتر شهرستان در مسابقات استان به مرکز استان معرفی میشود.

کارشناس مسئول سلامت و پیشگیری ناحیه3 بیان داشت در سال تحصیلی 97-96 نیز با همکاری سازمان جوانان هلال احمر کرج این طرح ملی در سطح 26 آموزشگاه متوسطه اول دخترانه و پسرانه در ناحیه 3 اجراگردید که پس از برگزاری مسابقات کتبی و عملی آموزشگاه(علی ابن ابیطالب )مقام اول و آموزشگاه شهید محمد زارع (دخترانه )موفق به کسب مقام اول منطقه گردیدند و به مرحله استانی راه یافتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار