مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی: 33درصد برق آذربایجان غربی در بخش کشاورزی مصرف می شود

ارومیه (پانا) - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گفت: 33 درصد مصرف برق استان مربوط به بخش کشاورزی است.

کد مطلب: ۸۳۷۵۳۲
لینک کوتاه کپی شد
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی: 33درصد برق آذربایجان غربی در بخش کشاورزی مصرف می شود

اکبر حسن بکلو، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک برق در استان داریم که از این تعداد، ۱۹۰۰۰مشترک مربوط به بخش کشاورزی است اظهارکرد: ۱.۶ درصد از مشترکین استان در بخش کشاورزی است که در فصل پیک، ۳۳% از مصرف برق استان مربوط به این مشترکین است همچنین ۸۱% از کل مشترکین استان در بخش خانگی است که این بخش نیز ۳۳% مصرف دارد .

وی تصریح کرد: مشترکین صنعتی با ۱۹% و مشترکین تجاری با ۸% مصرف برق در رده های بعدی مصرف برق در استان قرار دارند که امید می رود با صرفه جویی ۱۰ درصدی، خادمین صنعت برق را در تامین برق پایدار و مطمئن یاری کنند.

حسن بکلو افزود: تعداد مشترکین مصارف عادی روستایی 323 هزار و 935 مشترک و شهری عادی نیز 886 هزار و 294 مشترک است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در کنار رشد سالیانه مصرف برق در کشور، کاهش نزولات آسمانی موجب شده است نیروگاه های برق آبی نیز در تابستان امسال با کاهش محسوس ظرفیت تولید به میزان ۳۰ تا ۴۰ درصد روبرو شوند خاطر نشان کرد: در مواردی که میزان مصرف برق در استان بیش از میزان برنامه ریزی شده افزایش یابد به تبع آن جهت جلوگیری از اختلال در سیستم و شبکه برابر برنامه ارائه شده اقدام به مدیریت اضطراری بار خواهیم بود.

حسن بکلو با بیان اینکه از بابت تامین برق در استان در حوزه توزیع مشکلی وجود ندارد تصریح کرد:در سال گذشته میزان خاموشی در استان به ازای هر مشترک در روز 1.37 دقیقه بود.

وی ادامه داد: پیک بار استان در سال گذشته با انجام مدیریت اضطراری بار در خارج از پیک تعریف شده کشور اول مرداد در ساعت 17 رخ داد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی با بیان اینکه 21000 مگاوات از اوج مصرف برق تابستان مربوط به سیستم‌های سرمایشی است، تصریح کرد: مشترکین خانگی می توانند با رعایت چند نکته مهم می توانند مصرف برق را مدیریت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار