معاون آموزش ابتدایی البرز خبر داد: ابلاغ شیوه‌نامه ثبت‌نام اتباع به تمامی مناطق و مدارس تابعه استان البرز

کرج (پانا) - معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز اظهار کرد: در راستای اجرای سیاستهای نظام جمهوری اسلامی ایران و دستور مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص جذب دانش‌آموزان اتباع خارجی، آیین‌نامه ثبت‌نام و ادامه تحصیل دانش‌آموزان اتباع خارجی در مدارس رسمی کشور برای سال تحصیلی 98 -97 به نواحی و شهرستان‌های تابعه ارسال شد.

کد مطلب: ۸۳۷۵۱۹
لینک کوتاه کپی شد
معاون آموزش ابتدایی البرز خبر داد: ابلاغ شیوه‌نامه ثبت‌نام اتباع به تمامی مناطق و مدارس تابعه استان البرز

جعفر مقیمی معاون آموزش ابتدایی با اعلام خبر فوق افزود: در راستای اجرای سیاستهای نظام جمهوری اسلامی ایران و دستور مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص جذب دانش­آموزان اتباع خارجی ( و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی ) و همچنین براساس مصوبه شماره 13897/ ت 52163 هـ مورخ 8/2/1395 هیئت وزیران، آیین نامه ثبت نام و ادامه تحصیل دانش آموزان اتباع خارجی در مدارس رسمی کشور برای سال تحصیلی 98 - 97 به نواحی و شهرستانهای تابعه ارسال گردید.

وی ادامه داد: براساس آیین نامه مذکور و دستور­العمل های وزارت کشور، دانش آموزان برای ثبت نام در مدارس رسمی جمهوری اسلامی ایران باید دارای یکی از مدارک اشاره شده در شیوه نامه باشند تا بتوانند در مدارس ثبت نام شوند.

مقیمی تأکید کرد: مدیران محترم مدارس می بایست هنگام مراجعه دانش­آموز و قبل از ثبت نام اولیه، مدارک هویتی و اقامتی وی را کنترل نماید لذا مسئولیت هرگونه تناقض مدارک هویتی و اقامتی دانش­آموزان پس از ثبت نام بر عهده مدیران محترم می باشد. که ضروری است پس از رویت تصویر مدارک اقامتی و مطابقت با اصل و درج عبارت " تطبیق شد " و قید تاریخ و امضا توسط مدیر واحد آموزشی در پرونده تحصیلی دانش آموز بایگانی می گردد و اصل آن به ولی دانش آموز مسترد می گردد .

وی با اشاره به مفاد شیوه نامه ثبت نام اتباع، تصریح کرد: مدارک هویتی و اقامتی هر فرد به جز دفترچه اقامت و کارت اقامت ویژه در محدوده ی همان استان یا شهرستان محل صدور معتبر بوده و دارندگان آن صرفا مجاز به ثبت نام در همان محدوده می باشند و دانش آموزانی که دارای مدارک هویتی و اقامتی نامعتبر و یا فاقد هرگونه مدارک هویتی و اقامتی معتبر هستند فقط از طریق کارت ویژه حمایت تحصیلی برای اتباع خارجی که از سوی اداره کل امور اتباع خارجی وزارت کشور صادر می گردد می توانند در مدارس رسمی ثبت نام و ادامه تحصیل نمایند.

مقیمی خاطر نشان شد: ضروری است قوانین مرتبط با رعایت شرایط سنی در کلیه دوره های تحصیلی روزانه مد نظر قرار گیرد و چنانچه در مورد تطبیق سن خوداظهاری فرد تردیدی وجود دارد مدیر مدرسه می بایست دانش آموز را جهت تعیین قطعی سن به مرکز بهداشتی تایید کننده سلامت دانش آموز معرفی نماید تا در کمیسیون مربوطه مورد بررسی قرار گیرد و نتیجه به مدرسه اعلام گردد. نتیجه اعلام شده ملاک عمل خواهد بود و در پرونده دانش آموز ضبط می شود.

معاون آموزش ابتدایی البرز گفت: ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی در هنرستانهای شاخه فنی و حرفه ای، کاردانش و مدارس رسمی با رعایت مفاد مندرج در شیوه نامه بلامانع است .

وی تأکید کرد: در تمامی فعالیت های آموزشی و پرورشی در درون مدرسه اعم از: برگزاری اردوها و مسابقات و فعالیت های فرهنگی و آموزشی و اجرای دوره های آموزش خانواده، دانش آموزان اتباع خارجی با دانش آموزان ایرانی دارای شرایط یکسان و مساوی می باشند لذا در تعلیم و تربیت دانش آموزان در درون یک مدرسه هیچ تفاوتی به لحاظ امور آموزشی و تربیتی، اجتماعی و فرهنگی نباید رخ دهد.

مقیمی در خصوص ثبت مشخصات لازم التعلیمان اتباع در سامانه سناد اظهار داشت: جهت درج نام خانوادگی در سیستم سناد و مدارک تحصیل دانش آموزانی که نام خانوادگی ندارند و فقط نام، نام پدر و نام جد در مدارک هویتی آنان ثبت گردیده است نام پدر و نام جد را به منزله نام خانوادگی محسوب نموده و در سیستم سناد و مدارک تحصیلی درج نمایید .

وی در پایان تأکید کرد: انتظار داریم مناطق و مدارس در امر ثبت نام و ساماندهی دانش آموزان اتباع خارجی فقط به مفاد شیوه نامه عمل نمایند و از پذیرش مکاتبات، دستورالعمل ها، معرفی نامه ها از سایر سازمان، اداره و ... اکیدا خودداری نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار