ربع رشیدی مهیای بازدید گردشگران می شود

تبریز(پانا) - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از پیشرفت 85 درصدی اجرای مسیر بازدید سازگار با بافت مجموعه تاریخی ربع رشیدی خبر داد.

کد مطلب: ۸۳۷۵۰۰
لینک کوتاه کپی شد
ربع رشیدی مهیای بازدید گردشگران می شود

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، "مرتضی آبدار" با اشاره به غنای مواریث فرهنگی ایرانی، اسلامی موجود در آذربایجان، حفاظت و صیانت از این مواریث ارزشمند را ضروری دانست و گفت: میراث فرهنگی آذربایجان، به خصوص کهن شهر تبریز دارای ارزش های ملی و جهانی است که از این رو اداره کل میراث فرهنگی استان اقدام به تعریف برنامه و طرح جامعی در راستای مرمت و حفظ بناهای تاریخی کرده است.

آبدار با بیان اینکه از مهمترین برنامه های راهبردی این اداره کل دستیابی به اهداف تبریز 2018 در حوزه مرمت و احیای میراث فرهنگی است، مرمت و ساماندهی محوطه تاریخی ربع رشیدی را در صدر برنامه های این اداره کل عنوان کرد.

وی در این خصوص گفت: با توجه به آغاز و ادامه مراحل مرمت و ساماندهی محوطه تاریخی ربع رشیدی، تاکنون اجرای مسیر بازدید سازگار با بافت مجموعه تاریخی، تهیه و نصب تابلوهای راهنما، مطالعات استحکام بخشی برج های پیرامونی و ساماندهی و انتقال سنگ قبرهای موجود در سایت به محل مناسب به منظور بازدید گردشگران و تملک بخشی از عرصه این مجموعه تاریخی محقق شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان، اظهار کرد: عملیات مرمت و ساماندهی محوطه تاریخی ربع رشیدی با نظارت نیروهای متخصص و فنی معاونت میراث فرهنگی اداره کل استان در حال اجرا بوده و ساماندهی محوطه تاریخی در راستای تسهیل روند بازید برای گردشگران در اولویت قرار گرفته است.

آبدار در پایان خاطر نشان کرد: عملیات فعلی در حال انجام مجموعه تاریخی ربع رشیدی تا پایان مرداد ماه سال جاری به اتمام خواهد رسید و فاز دوم بلافاصله پس از آن اجرایی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار