در گفت‌وگو با پانا

کوروش باقری: وزنه‌برداری جوانان ایران قهرمان جهان شد اما ضعف‌ها ترمیم نشود در آینده به مشکل برخورد می‌کنیم

تهران (پانا) – تیم ملی وزنه‌برداری جوانان ایران برای سومین دوره متوالی قهرمان جهان شد اما سرمربی سابق تیم ملی بزرگسالان ایران اعتقاد دارد با وجود این قهرمانی‌ها ضعف‌هایی وجود دارد که در صورت عدم ترمیم در آینده این رشته ورزشی در ایران به مشکل خواهد خورد.

کد مطلب: ۸۳۷۴۱۸
لینک کوتاه کپی شد
کوروش باقری: وزنه‌برداری جوانان ایران قهرمان جهان شد اما ضعف‌ها ترمیم نشود در آینده به مشکل برخورد می‌کنیم

کورش باقری در گفت‌وگو با پانا درباره قهرمانی تیم ملی وزنه‌برداری جوانان ایران در مسابقات جهانی گفت: در ابتدا بابت این قهرمانی تبریک و خسته نباشید می‌گویم. بدون شک حضور تیم جوانان با ترکیب کامل هشت وزنه‌بردار در رقابت‌های جهانی نکات مثبتی داشته و ایران در برخی زمینه‌ها برتری داشته که بالاتر از رقیب‌هایش در سطح جهانی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: به طور حتم حضور این جوانان آینده دار، نوید روزهای خوب در تیم ملی بزرگسالان را می‌دهند، کسب سه بار عنوان قهرمانی متوالی در مسابقات جهانی قطعاً حمایت‌های فدراسیون، اردوهای مستمر و امکانات لازم نیاز داشته که فدراسیون آنها را در اختیار جوانان قرار داده است اما به نظرم برخی ضعف‌ها وجود دارد که اگر فدراسیون و شورای فنی آنها را ترمیم نکنند در آینده به مشکل می‌خوریم.

سرمربی سابق تیم ملی وزنه‌بردای ایران ادامه داد: مشکلاتی وجود دارد که به مسائل زیرساختی و پرورش یک وزنه‌بردار شش‌دانگ برمی‌گردد. در وضع فعلی تیم جوانان ما سه دوره قهرمان مسابقات جهانی شده است و با توجه به عنوانی که به دست آورده کامل‌ترین تیم محسوب می‌شود. حالا سوال من این است؛ تیمی که سه دوره قهرمان جهان شده برخی وزنه‌بردارانش می‌توانند به تیم ملی بزرگسالان اضافه شوند و با غول‌های دنیا رقابت کنند، یا اصلاً از این تیم قهرمان چند نفر می‌توانند لباس تیم ملی بزرگسالان را بپوشند و با ستاره‌های وزنه‌برداری ایران مانند بهداد سلیمی،کیانوش رستمی، سهراب مرادی رقابت کنند؟ قطعاً پاسخ همه این سوال ها منفی است.

وی ادامه داد: این ضعف‌ها و مشکلات زیرساختی همین است که تعامل مناسبی در مقوله فنی به وجود نیامده و تیم در آینده دچار مشکل می‌شود. متاسفانه ریشه این ضعف هم به فدراسیون برمی‌گردد چرا که در این مدت چند مربی به تیم‌های پایه آمدند و الآن چند تاکتیک بین جوانان حاکم است. عدم ثبات و نداشتن یک تاکتیک مشخص قطعاً مشکلاتی به همراه می‌آورد و متاسفانه در وضع فعلی همه چیز فدای نتیجه‌گرایی می‌شود و کسی به این موارد توجه نمی‌کند.

قهرمان سابق جهان درباره ترمیم این ایرادها گفت: در وضعیت فعلی به نظرم باید سرمربی برای مدتی همراه تیم باشد تا بتواند اوضاع را به خوبی بسنجد. حمید رشیدی سرمربی تیم‌های ملی پایه است، از کجا معلوم او سال آینده هم در کنار تیم باشد؟ فدراسیون باید به هر مربی که فرصت می‌دهد تا در تیم ملی جوانان حضور داشته باشد وقت ارزیابی و بررسی وضعیت و نتایج را با وضعیت موجود هم بدهد نه اینکه مدام در حال تغییر کادر فنی باشد.

باقری در پایان گفت: با تمام احترامی که برای کادر فنی قائل هستم اما در این مسابقات ایران قهرمان شد اما یادمان باشد که تیم‌های چین، روسیه، بلاروس، قزاقستان و اوکراین حضور نداشتند. اگر بخواهیم به رکوردهای وزنه‌برداران هم توجه کنیم ما از نظر رکوردی در مقایسه با کشورهای گرجستان و آمریکا و ازبکستان خوب نبودیم و این موضوع‌ها را نباید نادیده بگیریم. ضمن اینکه اعتقاد دارم سرمربی تیم در هدایت و کنترل استرس وزنه‌برداران ضعیف بود. یک مربی اول باید مسائل روحی و روانی را اولویت کارش قرار دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار