فرمانده انتظامی استان فارس:

فروش 3 هزار سیم کارت غیر قانونی در استان فارس

کلاهبرداری ۲۵ میلیارد ریالی با فروش سکه و ارز در تلگرام

شیراز(پانا) - فرمانده انتظامی استان فارس از کشف و ضبط 5 هزار سیم کارت فعال و بدون هویت در این استان خبر داد.

کد مطلب: ۸۳۷۳۵۳
لینک کوتاه کپی شد
فروش 3 هزار سیم کارت غیر قانونی در استان فارس

سردار احمدعلی گودرزی در نشست خبری 24 تیرماه، با اشاره به شکایات متعدد توسط تعدادی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری‌های اینترنتی، افترا و نشر اکاذیب در فضای مجازی و برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی به صورت اینترنتی عنوان کرد: پس از دریافت این شکایات، پرونده در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: پس از بررسی‌های فنی مشخص شد، که متهمان با سیم کارت‌های جعلی و براساس اسناد و مدارک بیش از 8 هزار نفر تبعه خارجی، که ثبت شده در دیتابیس آنها بود اقدام به فروش سیم کارت کرده بودند.

فرمانده انتظامی استان فارس تصریح کرد: پس از تحقیقات تخصصی پلیس، شخصی با هویت مشخص شناسایی و دستگیر شد، که در بازدید از منزل و خودروی وی نیز حدود پنج هزار سیم کارت کشف گردید.

سردار گودرزی با اشاره به اینکه این متهم با همدست سابقه دار خود که اقدام به ثبت شرکتی جعلی کرده بودند ادامه داد: این دو در شهرستان فسا اقدام به ثبت شرکتی تحت عنوان "نگین صنعت فسا مهر جنوب" کرده بودند، و در حالی که این شرکت هرگز راه‌اندازی نشده بود با استفاده از مدارک آن درخواست دیتای پیام رسان از شرکت مخابرات کرده بودند.

وی با اشاره به اینکه این متهمین 8 هزار سیم کارت خریداری کرده بودند، افزود: پلیس فتا از طریق بررسی پرونده های فاقد هویت متوجه فروش حدود 3 هزار سیم کارت توسط متهمین شد.

این مقام آگاه با بیان اینکه این سیم کارت ها تنها دو ماه اعتبار داشته اند، تاکید کرد: با توجه به رند بودن شماره‌ها، سیم کارت‌ها با مبالغ گوناگون به فروش رسیده، همچنین این متهم به دلیل تخلف در یکی از نمایندگی‌های دفاتر پیشخوان به مدت دوسال متواری بوده است.

فرمانده انتظامی استان فارس در ادامه از کلاهبرداری 25 میلیارد ریالی از طریق فروش سکه و دلار در شیراز خبر داد، و بیان داشت: شخصی با مراجعه به پلیس فتا و طرح شکایت از افرادی که در گروه های تلگرامی اقدام به معامله سکه و ارز می نمایند، پرونده در دستور کار مراجع قضایی قرار گرفت.

سردار گودرزی ادامه داد: پس از مدتی شخص ترغیب به خرید سکه و دلار مجازی می‌شود، که مبلغی را به عنوان بیعانه به شماره حساب‌های متفاوت با نام های مختلف پرداخت می‌کند، اما پس از مدتی اعلام می‌شود که به دلیل به روز رسانی شبکه گروه تلگرامی برای چند روز تعطیل می شود.

وی با اشاره ادامه داد: این شخص پس از تقاضای برگشت بیعانه با طولانی شدن روند بازگشت مواجه می شود، که شکایت خود را در پلیس فتا مطرح می کند.

وی خاطر نشان کرد: پس از بررسی های انجام شده مشخص شد که این کلاهبرداری در پی پرونده شخصی ملقب به سلطان سکه می باشد، که عوامل این شخص، اقدامات مجرمانه خود را در شیراز به صورت مجازی انجام می داده اند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه هزینه جرم در کشور ما پایین است و همین امر دلیلی برای اقدامات مجرمانه برخی افراد شده است گفت: با توجه به اقرار متهمین و سرکرده آنها که معروف به سلطان سکه در تهران بود، پول شخص شاکی عودت داده شد و با رضایت شاکی، متهمین آزاد می‌شوند.

سردار گودرزی همچنین در این جلسه از دستگیری باند سارقان با 300 فقره جیب بری در شیراز خبر داد.

به گفته فرمانده انتظامی استان فارس به دنبال تشکیل پرونده‌های متعدد جیب بری، تحقیقات در دستور کار قرار گرفت، که مال باختگان مدعی بودند، دو شخص موتور سوار با نزدیک شدن به آن ها و به بهانه اینکه افراد موجب مزاحمت برای نوامیس آنها شده اند، اقدام به جیب بری می‌کردند.

وی اضافه کرد: پس از دستگیری هر دو متهم، شش دستگاه تلفن همراه و 850 هزار تومان وجه نقد از آن ها کشف شد.

سردار گودرزی در پایان از کاهش 60 درصدی جرائم خشن در استان خبر داد و عنوان کرد: رتبه استان فارس در سال 93، در وقوع کل جرائم مربوط به سرقت 4 بود که هفته گذشته این رتبه به 9 رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار