ارزش تأثیرگذاری بر سلامت افراد از نگاه تهیه‌کننده «دیرین دیرین»

تهران (پانا) - محمد ابوالحسنی معتقد است، اگر محتوایی که ارائه می‌ شودبه سلامت حتی یک نفر در جامعه بیانجامد،ارزش بسیاری دارد.

کد مطلب: ۸۳۷۳۱۱
لینک کوتاه کپی شد
ارزش تأثیرگذاری بر سلامت افراد از نگاه تهیه‌کننده «دیرین دیرین»

محمد ابوالحسنی، تهیه کننده و مدیر پروژه مجموعه پویانمایی «دیرین درین» در گفت‌وگو با ستاد خبری جشنواره رسانه‌های دیجیتال سلامت گفت: در چند سال اخیر شاهد آن هستیم که مردم با میل خودشان برای فضای مجازی سرمایه گذاری کرده‌اند و گوشی‌های هوشمند خریداری می‌کنند. اگر قیمت یک تلفن همراه هوشمند را یک میلیون تومان در نظر بگیرید، در حال حاضر 40 میلیون تلفن همراه با دسترسی به اینترنت وجود دارد. این یعنی همه چیز برای ما فراهم است که بتوانیم محتوای خوب درست کنیم و به مردم عرضه کنیم. مردم ما همانطور که به غذا نیاز دارند به محتواهای مختلف نیز نیازمندند.

او در خصوص اینکه استارت آپ‌ها چگونه می‌توانند در توسعه رسانه‌های دیجیتال نقش داشته باشند، افزود: توسعه زیرساخت‌ها تاکنون انجام شده و کل پلت‌فرم‌های انتشار محتوا به‌وجود آمده است، همه اینها نیاز به محتوا دارند. پس استارت آپی که بتواند روی تولید محتوای درست برای مردم تمرکز کند حتما از لحاظ اقتصادی می‌تواند بسیار موفق باشد.

ابوالحسنی ادامه داد: یکی از بحث‌های مهم، بحث سلامت است که برای همه مردم حائز اهمیت است. بخشی از این تولید محتواها می‌تواند به افزایش آگاهی و آموزش مردم در حوزه سلامت اختصاص داده شود. ما نیز در این راستا، در مجموعه «دیرین دیرین» سر فصلی برای سلامت باز کردیم و با همکاری وزارت بهداشت، موسسه آوای هنر سلامت و اداره کل سلامت آیتم‌های متعددی در موضوعات سلامت ساختیم که آگاهی مردم را در این خصوص بالا ببریم.

او با بیان اینکه مدیران با تسهیل صدور مجوزها می‌توانند کمک شایانی در بحث تولید محتوا داشته باشند، عنوان کرد: برای تولید یک محتوا مجوزهای زیادی نیاز است و هر روز هم قوانین آن دست و پا گیرتر می‌شود. به عنوان مثال در حال حاضر قانونی وجود دارد مبنی بر اینکه که کل رسانه‌های فراگیر باید در اختیار سازمان صدا و سیما باشد. خواهش من این است که با تولید کننده محتوا روراست باشند و بگویند با رعایت قوانین به محتوای مورد نظرشان بپردازید، نه اینکه هر روز برای آن قانون و قاعده خاص بگذارند.

تهیه کننده انیمیشن «دیرین دیرین» با اشاره به اهمیت بحث سواد رسانه‌ای، یادآور شد: دولت خواهان آن است که تلگرام فیلتر شود و همه از پیام‌رسان‌های داخلی استفاده کنند. این مشکلی ندارد، ولی اگر مردم همان رفتار غالب در تلگرام را ادامه دهند، شاهد همان مسائلی خواهیم بود که پیش از این داشتیم. مردم باید رفتارخود را تصحیح کنند و این بحث سواد رسانه‌ای است. مثلا مردم باید یاد بگیرند که هر چیزی که خواندند باور و بازنشر نکنند. متأسفانه در کشور ما روی آموزش و سواد رسانه‌ای سرمایه‌گذاری جدی نشده است. در حال حاضر شاید از 40 میلیون نفری که اکنون از تلفن همراه هوشمند استفاده می کنند، یک درصد هم سواد رسانه‌ای برای استفاده درست از آن امکانات را نداشته باشند.

ابوالحسنی با اشاره به خاطره‌ای در خصوص انیمیشن «دیرین دیرین» اضافه کرد: به خاطر دارم مادری با من تماس گرفت و گفت کودک من هیچ وقت سیب نمی‌خورد ولی از وقتی آیتم «دیرین دیرین» در مورد فواید سیب خوردن را دید آنقدر برایش تاثیرگذار بوده که از آن روز شروع به سیب خوردن کرده است. این برای ما بسیار ارزشمند است. اگر بدانیم محتوایی که ما درست می کنیم به سلامت حتی یک نفر در جامعه بیانجامد برای ما ارزش دارد و پاسخ خود را گرفته‌ایم.

نخستین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال سلامت، مهر ماه امسال برگزار خواهد شد و امیرحسین اسدی دبیر علمی و محمد علی حجازی دبیر اجرایی جشنواره رسانه‌های دیجیتال سلامت، برگزاری این رویداد را عهده‌دار هستند.

فراخوان و کلیه اخبار و اطلاعات جشنواره رسانه‌های دیجیتال سلامت در سایت www.hdmf.ir قابل دسترسی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار