رئیس کانون های فرهنگی تربیتی وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

سومین جشنواره دستاوردهای کانون های فرهنگی تربیتی سراسر کشور نیمه اول شهریور ماه سال جاری برگزار می شود

کرج (پانا) - نشست مدیران کانون های فرهنگی تربیتی استان البرز با حضور رئیس کانون های فرهنگی تربیتی وزارت آموزش و پرورش، مسئولین استانی و مدیران کانون های استان برگزار شد.

کد مطلب: ۸۳۷۳۰۸
لینک کوتاه کپی شد
سومین جشنواره دستاوردهای کانون های فرهنگی تربیتی سراسر کشور نیمه اول شهریور ماه سال جاری برگزار می شود

سید علی سیدی در نشست با مدیران کانون های فرهنگی تربیتی استان البرز که در کانون امام علی (ع) برگزار شد، افزود: کانون های فرهنگی تربیتی با برگزاری برنامه های عمومی، انجمن ها و کارگاه های مهارت آموزی اهدافی نظیر توانمند سازی افراد ، تربیت شهروند حرفه ای و غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان را دنبال می کنند.

وی با اشاره به اینکه کانون ها با استفاده از ابتکارات و ارائه برنامه های مالی و اقتصادی بستر حرفه آموزی و مهارت را برای دانش آموزان فراهم می آورند، خاطرنشان شد: در کانون های فرهنگی تربیتی به دنبال پرورش یک شهروند مطلوب با قابلیت ها و مهارت های فنی و اجتماعی هستیم.

وی تصریح کرد: در سال حمایت از کالای ایرانی به منظور تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی ، برنامه های مختلفی در کانون های فرهنگی تربیتی کشور تدوین شده است.

وی در ادامه به اهداف برگزاری سومین جشنواره دستاوردهای کانون های فرهنگی تربیتی در کشور پرداخت و یادآور شد: این جشنواره با تاکید بر نقش مکملی کانون های فرهنگی تربیتی در نظام آموزش و پرورش ، معرفی برنامه های کانون ها، شناسایی و معرفی خلاقیت ها و ابتکارات کانون ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی استفاده بهینه از تجارب ارزشمند کانون ها ، تقدیر از زحمات مربیان، شناسایی روش های نوین به منظور افزایش اثر بخشی برنامه های کانون و توسعه و ارتقای مهارت کارشناسان و مربیان کانون های فرهنگی تربیتی را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.

سیدی با بیان اینکه این جشنواره در اردوگاه کشوری شهید باهنر تهران برگزار می شود، اظهارداشت: این جشنواره از ششم تا یازدهم شهریورماه با تقسیم بندی استان ها در قالب شش قطب با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی هر استان، مدیران کل استان ها، معاونین پرورشی و فرهنگی استان ها، روسای ادارات فرهنگی و هنری ، اردوها و فضاهای پرورشی، کارشناس مسئولان و کارشناسان امور کانون ها، پیشکسوتان کانون های استانی و کشوری به اجرا در می آید.

وی بیان داشت: سومین جشنواره دستاوردهای کانون های فرهنگی تربتی در شش بخش که شامل نمایشگاه، فروشگاه و کارگاه های مهارت آموزی، یادمان شهدا، جنگ و ضیافت شبانه، کارگاه آموزشی مدیران و برنامه جوانه ها و بخش جنبی پیش بینی شده است.

سیدی اضافه کرد: 32غرفه نمایشگاهی کارگاهی از سوی کانون های فرهنگی تربیتی استان ها در این جشنواره برپا می شود.

وی ادامه داد: اجرای این برنامه کشوری نیاز به همدلی و مشارکت همه استان ها دارد تا مسئولان و مردم با نقش مهم و تاثیرگذار کانون های فرهنگی تربیتی شناخت بیشتری پیدا کنند.

وی تاکید کرد: حمایت از فعالیت ها ، تولیدات و آثار دانش آموزی زمینه ایجاد و افزایش روحیه کارآفرینی و ابتکار در دانش آموزان را به دنبال دارد به همین دلیل شیوه نامه اجرایی سومین جشنواره دستاوردهای کانون های فرهنگی تربیتی سراسر کشور به استان ها ابلاغ شده است تا به این مهم توجه ویژه ای شود.

رئیس اداره فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش البرز نیز در این نشست گفت: کانون های فرهنگی تربیتی این استان به رغم کمبود نیروی انسانی و سایر مشکلات فعالیت مطلوبی دارند.

عباس زمانیان با اشاره به اینکه البرز دارای 12 کانون فرهنگی تربیتی است، اظهارداشت: کانون های فرهنگی تربیتی آموزش و پرورش بهترین و امن ترین مکان برای غنی سازی اوقات فراغت و آموزش مهارت ها ی زندگی و حرفه ای به گروه سنی کودک، نوجوانان و حتی والدین است.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش البرز در سومین جشنواره دستاوردهای دوسالانه کانون های فرهنگی تربیتی کشور مسئولیت برپایی غرفه، برنامه های جنبی و ... را برعهده دارد که انجام کامل فعالیت های مربوط به آن نیازمند مشارکت مدیران، مربیان و دانش آموزان فعال در همه بخش ها از جمله مهارت های حرفه ای و هنری است.

وی اضافه کرد: حضور فعال در این جشنواره مهم نیاز به برنامه ریزی و تقسیم کاری برایحضور و مشارکت در برنامه های جشنواره از ششم تا یازدهم شهریورماه در تهران دارد.

وی بیان داشت: برای مدیران و مربیان کانون های فرهنگی تربیتی البرز در جشنواره نیز یک دوره ضمن خدمت پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: در این جشنواره کشوری البرز یادمان شهدا نیز برگزار می کند .

کارشناس مسئول فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش البرز نیز در این نشست گفت: البرز تجربه برگزاری جشنواره استانی کانون های فرهنگی تربیتی را در اسفندماه سال گذشته را در کارنامه کاریش دارد که انتظار می رود با همان کیفیت و نشاط اقدام به ارائه دستاوردهای کانون های فرهنگی تربیتی ایران کوچک در جشنواره سراسری کند.

مهدی بشری اظهارداشت: مشارکت در این برنامه ملی براساس داشته های کانون های فرهنگی تربیتی البرز است که باید بکوشیم در بخش های اعلام شده در هر قطب بهترین فعالیت را ارائه و به نمایش بگذاریم.

وی ادامه داد: مدیران کانون های فرهنگی تربیتی فقط تا 10 روز فرصت دارند آمادگی خود را برای نحوه مشارکت و ارائه آثار در این جشنواره اعلام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار