آغاز طرح شناسنامه‌دار کردن درختان سطح تبریز

 تبریز (پانا)- مدیرعامل سازمان پارکها و زیباسازی شهرداری تبریز از آغاز طرح شناسنامه‌دار کردن درختان در حریم و محدوده تبریز خبر داد.

کد مطلب: ۸۳۷۲۶۳
لینک کوتاه کپی شد
آغاز طرح شناسنامه‌دار کردن درختان سطح تبریز

به گزارش روابط عمومی سازمان پارکها و زیباسازی شهرداری تبریز، علی مدبر در جلسه‌ای مشترک با مدیران فضای سبز مناطق مختلف تبریز با بیان این مطلب اظهار داشت: پایه و اساس نظام برنامه‌ریزی بر مبنای اطلاعات و آمار است و اگر این اطلاعات نباشد ما نمی‌توانیم تصمیمات درستی اتخاذ کنیم .

مدبر افزود: طرح شناسنامه‌دار کردن درختان مثمر و غیرمثمر سطح تبریز در راستای اجرای ماده یک و دو قانون حفظ و گسترش فضای سبز عملیاتی می‌شود.

وی این اقدام را گامی مهم جهت مشخص شدن سرانه فضای سبز تبریز عنوان کرد و گفت: آخرین بار 10 تا 15 سال گذشته شمارش درختان تبریز انجام شده بود که امروز نیازمند به روز رسانی این اطلاعات هستیم.

مدیرعامل سازمان پارکها و زیباسازی شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: در همین زمینه شمارش انواع گونه‌ها، ارقام ردیفی، چمن کاری‌ها، درختچه‌ها و... در دستور کار قرار دارد.

مدبر تصریح کرد: طی این سالها ممکن است به عنوان موجودی زنده گونه‌هایی عمرشان به سر رسیده باشد یا از برخی گونه‌های تازه کاشته شده، آمار و اطلاعات دقیقی در دست نباشد که از این طریق بتوان با شمارش درختان، پلاک کوبی و... این مشکل را رفع کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تدوین اطلاعات از برخی فضاهای سبز خود نگهدار را از دیگر مزایای این طرح شمرده و اظهار داشت: بدین ترتیب برخی مکان‌های خودنگهدار باید شناسایی شده و شناسنامه‌دار شوند.

مدیرعامل سازمان پارکها و زیباسازی شهرداری تبریز افزود: همچینن از میزان و وضعیت فضاهای سبز ادارات، سازمان ها، مدارس و... اطلاعات دقیقی در دست نیست که با طرح شمارش درختان می‌توان این آمار را طبقه بندی کرد.

مدبر یادآور شد: طی جلسات کارشناسی، ساز و کارهای دقیق و عملیاتی برای آغاز این طرح توسط واحدهای فضای سبز انجام می‌گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار