وزیر بهداشت: مطالبات سال گذشته وزارت بهداشت ظرف یک ماه آینده پرداخت می‌شود

تهران (پانا) - وزیر بهداشت با اشاره به سخنان رئیس سازمان تامین اجتماعی مبنی بر اصلاح نظام پرداخت مطالبات وزارت بهداشت، گفت 60 درصد از مطالبات سال گذشته وزارت بهداشت پرداخت شده و 40 درصد مابقی حداکثر ظرف مدت یک ماه، تسویه می‌شود.

کد مطلب: ۸۳۷۲۵۳
لینک کوتاه کپی شد
وزیر بهداشت: مطالبات سال گذشته وزارت بهداشت ظرف یک ماه آینده پرداخت می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، سید حسن هاشمی در دومین روز یکصد و ششمین اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور که با حضور رئیس سازمان تامین اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: رئیس‌جمهوری، وزیر رفاه و رئیس سازمان تامین اجتماعی، مصمم هستند که مطالبات سال گذشته وزارت بهداشت از سوی سازمان تامین اجتماعی ظرف یک ماه آینده پرداخت شود که این اتفاق بزرگی در شرایط کنونی است.

وزیر بهداشت تصریح کرد: پرداخت سریع 60 درصد اسناد ارسالی به سازمان تامین اجتماعی، کمک زیادی به بخش دارویی به ویژه شرکت‌های دارویی این سازمان خواهد کرد و قول داده‌ام که در صورت پرداخت مطالبات از سوی این سازمان، اولین اقدام در این زمینه، پرداخت مطالبات شرکت‌های دارویی است تا گشایشی در کار آنها ایجاد شود.

هاشمی با بیان اینکه هیچ مشکلی با سازمان تامین اجتماعی نداریم، گفت: حرف ما فقط این است که مطالبات وزارت بهداشت با دو تا سه ماه تاخیر پرداخت شود تا بتوانیم مدیریت کنیم. سازمان تامین اجتماعی 76 بیمارستان ملکی دارد و به اداره آن می‌پردازد و خوب می‌داند که اداره بیمارستان‌ها به ویژه در شهرستان‌ها، دشوار است، چون طلبکاران برای مطالبات خود، پشت درب اتاق روسای دانشگاه‌ها می‌آیند که حق دارند و رئیس دانشگاه نیز نمی‌داند که مطالبات خود را چه زمانی دریافت می‌کند.

وزیر بهداشت با تقدیر از سازمان تامین اجتماعی به دلیل قول‌هایی که برای پرداخت مطالبات وزارت بهداشت داد، خاطرنشان کرد: بخشی از تاخیرهای پرداخت‌های بیمه‌ای، مربوط به آماده شدن و ارسال اسناد پزشکی به بیمه است که گاهی، زمان زیادی طول می‌کشد تا این اسناد ارسال شود.

هاشمی خطاب به روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور گفت: سیستم تشویقی را در بیمارستان‌ها اجرا کنید و هر فردی اعم از پزشک، پرستار و پرسنل بیمارستانی، پیشنهادی برای صرفه‌جویی داشت، وی را تشویق و ترغیب کنید و از سوی دیگر برای ارسال سریع اسناد نیز سیستم تشویقی برقرار کنید تا اسناد، زودتر ارسال شود.

وزیر بهداشت اقدامات سازمان تامین اجتماعی در حوزه فناوری اطلاعات را خوب و مفید عنوان کرد و افزود: وزارت بهداشت باید در حوزه IT همکاری بیشتری با سازمان تامین اجتماعی داشته باشد.

هاشمی در پایان یادآور شد: ما و سازمان تامین اجتماعی، در یک موضع واحد و به دنبال خدمت به مردم هستیم و با همکاری مشترک می‌توانیم به قشر کارگر، اقشار ضعیف، کم درآمد و افرادی که دچار آسیب‌های اجتماعی هستند، کمک کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار