مذاکره بر سر ایران در حاشیه فینال جام جهانی

تهران (پانا) - امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه در سفرش به مسکو برای تماشای آخرین بازی جام جهانی که بین کرواسی و فرانسه برگزار می‌شود با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه درباره سوریه ، ایران و اوکراین گفت‌و‌گو کرد.

کد مطلب: ۸۳۷۲۴۰
لینک کوتاه کپی شد
مذاکره بر سر ایران در حاشیه فینال جام جهانی

به گزارش رویترز، انتظار می‌رود که مکرون و پوتین در کرملین پیش از آغاز بازی دیدار کنند. یک منبع آگاه در کاخ الیزه می‌گوید که موضوع اوکراین برای مکرون به اندازه کافی تغییر نکرده است که او پوتین را برای اجلاس گروه 7 که در تابستان 2019 در بیاریتس در جنوب فرانسه برگزار می‌شود دعوت کند.

بعد از اجلاس جی 7 مکرون گفته بود که علاقمند است پوتین را به اجلاس بیاریتس دعوت کند اما این امر مستلزم آن است که روسیه با مسیر طراحی شده در مینسک با فرانسه، آلمان و اوکراین موافقت کند.

در موضوع ایران، مکرون در اوایل سال جاری از ترامپ درخواست کرد که از توافق بین‌المللی که تحریم‌های ضد ایران را در قبال محدودیت برنامه هسته‌ای ایران کاهش داده است خارج نشود.

یک مقام در کرملین نیز گفته است که روز جمعه انتظار می‌رود مکرون، پوتین را در جریان اجلاس اخیر ناتو قرار دهد و درباره دیدار پوتین و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا که قرار است دوشنبه در هلسینیک برگزار شود گفت‌‌و‌گو کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار