نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس : جایگاه قوه قضاییه با تعلل در رسیدگی به تخلفات خدشه‌دار می‌‌شود

رحیمی:‌ با این حال نباید وقتی سرعت مطرح است، عدالت فراموش شود

تهران (پانا) - نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لازم است قوه قضاییه در برخورد با متخلفان حوزه واردات خودرو دقت، سرعت و عدالت را در نظر بگیرد، گفت اگر قوه قضاییه این کار را با تعلل انجام دهد جایگاهش دچار خدشه می‌شود.

کد مطلب: ۸۳۷۲۲۸
لینک کوتاه کپی شد
نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس : جایگاه قوه قضاییه با تعلل در رسیدگی به تخلفات خدشه‌دار می‌‌شود

جلیل رحیمی جهان‌آبادی با اشاره به دستور رئیس‌جمهوری به وزارتخانه‌های صنعت و معدن، اقتصاد، اطلاعات و معاونان اول و حقوقی رئیس‌جمهوری و ارسال گزارش به قوه قضاییه درباره تخلف در واردات خودرو به پانا گفت: با توجه به اوضاع کنونی ضرورت دارد قوه قضاییه که پرونده‌های فساد مالی به ویژه در حوزه خودرو را سریع‌تر رسیدگی کند که این موضوع هم به نفع دولت دولت است و هم به نفع کلیت نظام و قوه قضاییه است.

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر تخلفی صورت گرفته باید با آن برخورد شود و اگر اتفاقی نیفتاده است نیز باید رفع اتهام شود. تخلفاتی که صورت می‌گیرد اثر سوئی در ذهن مردم دارد. برخورد با این تخلفات اکنون افزون بر الزام قانونی، ضرورت سیاسی و قضایی دارد و اگر قوه قضاییه این کار را با تعلل انجام دهد جایگاهش دچار خدشه می‌شود.

بی‌توجهی به بخش خصوصی سبب بروز فساد در بخش دولتی می‌شود

وی با بیان اینکه کشور دچار مشکلات عدیده‌ای در حوزه فساد مالی است، گفت: بخش عمده‌ای از این فساد، دولتی است که البته این موضوع فقط مختص ایران نیست و در کشورهای دیگر هم دیده می‌شود. اما آنچه مهم است این است که اگر بخواهیم فساد را کنترل کنیم باید در ابتدا ریشه‌های آن را جست‌وجو کنیم. در ایران ریشه‌های فساد در بخش دولتی دیده می‌شود و نادیده گرفته شدن بخش خصوصی هم از مهمترین علت‌های بروز فساد درکشور است . باید شفافیت مالی ایجاد کنیم و آن را اطلاع‌رسانی کنیم.

در حوزه قضایی برخورد لازم با متخلفان باید با دقت، سرعت و عادلانه انجام شود

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: ما هم در مجلس شورای اسلامی از بُعد نظارتی خود بر عملکرد وزرای صنعت و معدت و تجارت و اقتصاد ورود خواهیم کرد و سوالات خود را مطرح می‌کنیم اما در حوزه قضایی برخورد لازم با متخلفان باید با دقت، سرعت و عادلانه انجام شود.

رحیمی جهان‌آبادی با بیان اینکه وجود فساد در کشور به اعتماد مردم و دولت و نظام خدشه وارد کرده است، گفت: ببینید میزان تجمعات چقدر افزایش پیدا کرده است. اگر ما دلسوز نظام هستیم باید واقعیت‌ها را بیان کنیم. اکنون مردم تحت فشار هستند و از وضع موجود ناراضی‌اند و احساس تبعیض می‌کنند. اگر فقر همگانی باشد آن را تحمل می‌کنند اما اینکه ببینند فردی یک شبه 15 هزار خودرو را با رانت وارد می‌کند و آنها به نان شب خود محتاج هستند، از این وضع خشمگین می‌شوند.

وظیفه ما برای حفظ نظام، فقط سخنرانی کردن و راهپیمایی رفتن نیست

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه فساد حد و مرزی ندارد، گفت: وظیفه ما برای حفظ نظام، فقط سخنرانی کردن و راهپیمایی رفتن نیست بلکه باید با فساد مبارزه کنیم. اگر کارگزار نظام هستیم، باید با قدرت و شهامت در مقابله با فساد بایستیم و قانون این اختیار را به ما داده است که با هر متخلفی در هر جایگاهی برخورد کنیم.

وی ادامه داد: بازخورد برخورد سریع و عادلانه با متخلفان در جامعه سریعا منعکس می‌شود. با این حال نباید وقتی سرعت مطرح است، عدالت فراموش شود. گاهی موجی ایجاد می‌شود و به خاطر اینکه می‌خواهیم به افکار عمومی سریعا پاسخ بدهیم عدالت را قربانی می‌کنیم، بنابراین هر اقدامی که می‌شود باید علاوه بر سرعت با دقت و عادلانه انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار