مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان: مختار بودن انسان نشانه کرامت است

زاهدان (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: محفوظات بعد از تربیت مورد اهمیت واقع می‌شوندو تمام سر و راز تربیت متفاوت بودن انسان با دیگر مخلوقات به واسطه داشتن عزت نفس ،کرامت ،حرمت و اختیار است.

کد مطلب: ۸۳۷۱۹۹
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان: مختار بودن انسان نشانه کرامت است

علیرضا نخعی صبح امروز در جلسه گردهمایی شورای معاونین روسای ادارات در سالن کنفرانس خانه معلم زاهدان با تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت معصومه (س)به موضوع تربیت اشاره کرد و اظهار کرد: مقدمه پرداختن به موضوع تربیت ،انسان شناسی و پرداختن به ابعاد وجودی انسان است .

وی ادامه داد:مکتب روشن اسلام مهمترین ویژگی انسان را مختار بودن او معرفی می کند که نشان از کرامت انسان دارد .

مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه انسان از درون مستعد تربیت است، خاطر نشان کرد: تمام سر و راز تربیت متفاوت بودن انسان با دیگر مخلوقات به واسطه داشتن عزت نفس ،کرامت ،حرمت و اختیار است .

نخعی تصریح کرد: در آموزش و پرورش اصل دانش آموز است زیرا دانش آموزان سرمایه های اصلی ایران اسلامی هستندو معلمان باید استعدادهای نهفته دانش‌آموزان را کشف و بسته به آن برای آنان برنامه ریزی کنند.

علیرضا نخعی به اهمیت شخصیت وجایگاه تکریم و عزتمندی دانش آموزان در مدرسه اشاره کرد و گفت : دانش آموز باید در مدرسه حس کند که یک انسان است که در این راستا و برای تحقق همه اهداف آموزشی و پرورشی باید تغییر نگرش عمیق و باطنی ایجاد شود .

مدیر کل اموزش و پرورش استان افزود: مهمترین موهبت الهی به انسان از سوی خدا ،عزت مندی و احساس کرامت نفس است و این مهم باید همیشه حفظ و ارتقاء یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار