در گفت‌وگو با پانا

واعظ آشتیانی: چرا وزیر ورزش و جوانان برای قهرمانان رشته‌های دیگر درخواست معافیت از سربازی نمی‌کند؟

تهران (پانا) – وزیر ورزش و جوانان با ارسال نامه‌ای به ستاد کل نیروهای مسلح درخواست کرد تا برای 7 بازیکن تیم ملی ایران که در جام جهانی حضور داشته‌اند معافیت از سربازی صادر شود، درخواستی که مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال و رئیس پیشین فدراسیون دوچرخه‌سواری آن را صحیح نمی‌داند.

کد مطلب: ۸۳۷۱۱۸
لینک کوتاه کپی شد
واعظ آشتیانی: چرا وزیر ورزش و جوانان برای قهرمانان رشته‌های دیگر درخواست معافیت از سربازی نمی‌کند؟

امیررضا واعظ آشتیانی در گفت‌وگو با پانا درباره درخواست وزیر ورزش و جوانان از ستاد کل نیروی مسلح برای صدور معافیت از سربازی برای هفت بازیکن تیم ملی فوتبال ایران گفت: در گذشته ما طبق آیین‌نامه‌ای که داشتیم سرباز قهرمان به کسی گفته می‌شد که در مسابقات المپیک، جهانی و قاره‌ای مدال گرفته باشد و بعد در مورد معافیت آنها تصمیم گرفته می‌شد اما در حال حاضر سؤال من این است که مگر فوتبالیست‌های ما به فینال جام جهانی راه پیدا کردند که درخواست چنین چیزی را دارند؟

رئیس اسبق فدراسیون دوچرخه‌سواری ادامه داد: از طرف دیگر طرح این درخواست از سوی وزیر ورزش و جوانان به نظرم کار درستی نیست، زمانی من در صنعت مشغول به کار بودم و به وزیر صنعت گفتم فقط به وضعیت خودرو رسیدگی نکند چرا که آن‌وقت می‌گویند او تنها به خودرو توجه می‌کند و از بقیه امور غافل است.

وی افزود: در مورد وزیر ورزش و جوانان هم این موضوع صدق می‌کند و آنها نباید صرفاً به فوتبال توجه کنند. به نظر من باید یک آیین‌نامه و مصوبه قانونی تصویب شود که همه شرایط یکسانی در استفاده از آن داشته باشند. چرا وزیر ورزش و جوانان فقط برای فوتبالی‌ها این درخواست را داشته، کم نبودند ورزشکاران دیگر که در رشته‌های مختلف قهرمان شدند و در سن سربازی هم بودند. اصلاً مگر دیگر بازیکنان تیم ملی چه امتیازی برایشان در نظر گرفته شده است، آنها که در سن سربازی نیستند. من این درخواست را از سوی وزیر نمی‌پسندم و فکر می‌کنم ما باید آیین‌نامه‌ای مصوب در مورد آن داشته باشیم.

مدیر عامل سابق استقلال در ادامه صحبت‌هایش به اظهارات کی روش در مورد سربازی بازیکنان اشاره کرد و گفت: اصلاً این مسائل به کی روش ربطی ندارد، او چرا باید در مسائل اجرایی ما دخالت کند. ضمن اینکه بارها نظام وظیفه با بازیکنانی که سربازی نرفته بودند حُسن همکاری را داشته و ربطی به سرمربی تیم ملی ندارد که بخواهد در این مسائل دخالت کند. او مربی با دانشی است ولی هر کشوری قوانین خاص خودش را دارد و مسئولان فدراسیون فوتبال نباید اجازه چنین درخواستی از طرف کی روش را به او بدهند.

وی در پایان گفت: تصویب یک آیین‌نامه و یا اصلاحات در آیین‌نامه‌های موجود نیاز اصلی ماست. چه بسا جوانان زیادی در دیگر عرصه‌های مختلف در جامعه حضور دارند که به تخصص و دانش آنها در دوران سربازی نیاز داریم. این‌طور نباید باشد که فوتبالیست‌ها فقط از قانون معافیت بهره ببرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار