آذربایجان غربی نیازمند 24 هزار ساعت درس تربیت بدنی است

ارومیه(پانا)- معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: استان نیازمند 24 هزار ساعت درس تربیت بدنی است که 10 هزار ساعت آن پوشش داده می شود.

کد مطلب: ۸۳۷۰۱۵
لینک کوتاه کپی شد
آذربایجان غربی نیازمند 24 هزار ساعت درس تربیت بدنی است

ولی حسینی در اجلاس روسای ادارات مناطق 24 گانه آموزش و پرورش آذربایجان غربی اظهار داشت: تنوع آسیبهای اجتماعی هر روز گسترده می شود و در بین آحاد جامعه هم اکنون فشار خون بالا و کلسترول بالا و بیماریهای ناشی از چاقی افزایش یافته و این بیانگر رسالت سنگین ماست.

وی بیان کرد: در بحث اوقات فراغت باید بتوان پایگاههای تابستانی را فعال کرد و بچه هارا به سمت فعالیتهای حرکتی سوق داد.

حسینی افزود: در کنار این برنامه ها و مسائلی که مطرح شد حوزه تربیت بدنی و سلامت از اعتبارات خوبی برخوردار بوده و دارای ردیفهای اختصاصی خود حوزه است.

وی اظهار کرد: در سطح وزارت سه هزار میلیارد تومان اعتبارات این حوزه خواهد بود که نوید خوبی برای ورزش دانش آموزی است.

حسینی بیان کرد: امسال از محل 27 صدم اعتبارات مالیات برارزش افزوده و مالیات بر نخ سیگار حدود 40 میلیارد ریال اعتبار عمرانی اخذ شده که در اختیار اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان برای احداث، توسعه و تکمیل فضاهای و اماکن ورزشی قرار داده شده و اماکن ورزشی تعمیر خوبی داشتند.

وی افزود: چهار میلیارد ریال نیز اعتبار برای خرید وسایل و امکانات ورزشی در اختیار معاونت است که در اختیار دوستان در شهرستانها قرار گرفته تا بتوان در شهریور ماه در اختیار مناطق و مدارس قرار داد.

حسینی اظهار کرد:6 میلیارد ریال اعتبار نیز برای توسعه اماکن ورزشی در قالب زمینهای چمن مصنوعی به هشت شهرستان تعلق گرفته و در حال اجراست.

وی افزود: امسال طرح دیگری نیز در استان اجرا می شود معاونت تربیت بدنی تلاش می کند تا از ظرفیت آموزگاران مختلف در پایه های مختلف در راستای اجرای درس تربیت استفاده شود.

حسینی اضافه کرد: ایجاد شور و نشاط در بین آموزگاران و انتقال آن به دانش آموزان مد نظر است.

وی گفت: استان نیازمند 24 هزار ساعت درس تربیت بدنی است که 10 هزار ساعت آن پوشش داده می شود و 14 هزار ساعت هنوز اجرایی نشده و پوشش این 14 هزار ساعت با بهره گیری از آموزگاران ممکن می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار