در گفت‌وگو با پانا

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران: مناقصات پیمانکاران در سامانه شفاف‌سازی شهرداری تهران منتشر شود

پیمانکاران شهرداری باید طبق دفترچه پیمان وظایف خود را انجام دهند

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه پیمانکاران شهرداری باید طبق دفترچه پیمان وظایف خود را انجام دهند، گفت اگر اقدامات خلاف و مغایر با دفترچه باشد، در واقع تخلف است و تخلف هم باید طبق مکانیسمی که وجود دارد، پیگیری شود.

کد مطلب: ۸۳۶۹۹۱
لینک کوتاه کپی شد
رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران: مناقصات پیمانکاران در سامانه شفاف‌سازی شهرداری تهران منتشر شود

زهرا صدراعظم نوری در گفت‌وگو با پانا گفت: پیمانکاران خدمات شهری، شرح وظایفی دارند که طبق این شرح وظایف و بر اساس دفترچه پیمان، در مناقصات شرکت می‌کنند. در نهایت پیمانکارانی که شرایط را دارا باشند و امتیازات لازم را بیاورند انتخاب می‌شوند و کارها به عهده آنها گذاشته می‌شود.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران افزود: این پیمانکاران طبق آن شرح خدمات و دفترچه‌ پیمان، موظف هستند اقداماتی را انجام دهند و اگر این اقدامات خلاف و مغایر با دفترچه باشد، در واقع تخلف است و تخلف هم باید طبق مکانیسمی که وجود دارد، پیگیری شود به‌طوری که ابتدا تذکر داده می‌شود و سپس جریمه می‌شود و در نهایت خلع ید خواهند شد.

وی افزود: در خیلی از موارد و پروژه‌ها اتفاق افتاده است که پیمانکار به درستی عمل نکرده که به آن تذکر داده می‌شود و چنانچه این رویه را ادامه داده جریمه و خلع ید شده است. البته موارد اگر خلاف این باشد باید منعکس شود. در کار پیمانکاران هر چقدر دستگاه نظارت قوی باشد، پیمانکار بیشتر در چارچوب آن عمل می‌کند اما وقتی دستگاه نظارت قوی عمل نکند، تخلف انجام می‌شود.

رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران افزود: مناقصات پیمانکاران هم باید مانند روندی که برای قراردادها در سایت شفاف‌سازی وجود دارد، منعکس شود و این فضا باید برای همه پیمانکاران باز شود و همه رصد کنند که چه پیمانکاری با چه هزینه‌ای پذیرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: شاید پیمانکاری که چندین سال کار کرده و به دلیل اینکه مجهز است و امکانات و ماشین آلات را در اختیار دارد از نیروی قدرت بیشتری برخوردار است و اگر دوباره مناقصه گذاشته شود، برنده می‌شود و این فرایند ایرادی ندارد چرا که صلاحیت برنده شدن در مناقصات را دارد. در واقع مهم این است که دستگاه کارفرما، به خوبی بتواند بر کار پیمانکار نظارت کند.

صدراعظم نوری در پاسخ به این پرسش که با پایین آمدن ارزش پولی ایران موج مهاجرت کارگران افغانی آغاز شده است و با توجه به اینکه بخشی از این افراد در اختیار شهرداری تهران قرار دارند، آیا این وضع نگران کننده است؟ گفت: این وضع نگران کننده نیست. اگر آدم به کار نیاز داشته باشد، همه کاری انجام می‌دهد. باید شرایط مناسبی باشد که کار برای همه افرادی که جویای کار هستند فراهم باشد و کارهایی هم که بر زمین است از سوی آنها انجام شود. البته نباید فراموش کرد که طبق ضوابط نباید از نیروی خارجی استفاده کرد و اگر استفاده می‌شود، خلاف است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار