آمریکا درخواست اروپا را رد کرد: نمی‌توانیم در تحریم ایران برای اروپا استثنا قائل شویم

تهران (پانا) - وزیران امور خارجه و خزانه‌داری آمریکا درخواست رهبران اروپا برای لغو توسعه تحریم‌های آمریکا نسبت به کشورهایی که بعد از خروج رئیس‌جمهوری آمریکا از برجام با ایران در حال تجارت هستد را رد کردند.

کد مطلب: ۸۳۶۸۵۱
لینک کوتاه کپی شد
آمریکا درخواست اروپا را رد کرد: نمی‌توانیم در تحریم ایران برای اروپا استثنا قائل شویم

به گزارش بلومبرگ، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه و استیون منوچن، وزیر خزانه‌داری آمریکا در نامه‌ای که درباره آن به بلومبرگ توضیح داده شده است به وزیران امور خارجه و دارایی بریتانیا، فرانسه و آلمان گفته‌اند که آمریکا در حال حاضر که برجام را ترک کرده به دنبال «فشار بی‌سابقه مالی» به ایران است و در سیاست‌های ایران تغییرات ملموس، قابل اثبات و مداوم مشاهده نکند این مسیر را تغییر نخواهد داد.

پمپئو و منوچن در این نامه نوشته‌اند «رئیس‌جمهوری به یک دلیل ساده از برجام خارج شده است ... توافق امنیت مردم آمریکا را تضمین نمی‌‌کند.»

آنها نوشته‌اند که «ما در موقعیتی نیستیم که چنین استثنایی را در این سیاست، مگر در موقعیت خاص که به نفع منافع آمریکا باشد، قائل شویم.»

این نامه در واکنش به پیام ماه گذشته فرانسه، آلمان و بریتانیا بود که سه کشور اعلام کرده بودند که عمیقا از تصمیم آمریکا برای خروج از برجام متأسف هستند و آنها انتظار دارند که معدودی از معافیت‌ها از جمله اثرات خارجی تحریم‌های ثانویه ایالات متحده ضد اشخاص و افراد شامل اتحادیه اروپا نشود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار