معاون ابتدایی آموزش‌وپرورش: باید افق‌های جدید پیش‌روی کودکان عشایر گشوده شود

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش به تحصیل 187 هزار دانش‌آموز عشایر در کشور اشاره کرد و از استان‌ها خواست تا به مسئله عشایر بیشتر اهمیت دهند.

کد مطلب: ۸۳۶۷۴۰
لینک کوتاه کپی شد
معاون ابتدایی آموزش‌وپرورش: باید افق‌های جدید پیش‌روی کودکان عشایر گشوده شود

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش ابتدایی، اولین روز گردهمایی معاونان آموزش ابتدایی و مسئولان آموزش و پرورش عشایر سراسر کشور، امروز جمعه 22 تیر در استان اصفهان برگزار شد. رضوان حکیم‌زاده در این گردهمایی ابتدا به مباحث تربیتی که در قرآن آمده اشاره کرد و گفت: «همانطور که همیشه تاکید می‌کنیم باید تلاش کنیم اصول تربیتی را که راهنمای عمل ما هستند از قرآن استخراج کنیم. در عین حال که وظیفه ما قرائت قرآن و حفظ آن است، عمل کردن به قرآن و شناخت و معرفت پیدا کردن نسبت به زندگی ائمه و سیره پیامبر از وظایف ما است و باید الگو به دانش‌آموزان بدهیم.»

او ادامه داد: «قرآن یک کتاب آینده‌پژوهی است و انسان را به پژوهش میدانی دعوت می‌کند. خداوند می‌فرماید "قل سیروا فی الارض" خداوند انسان را به هوشیاری دعوت می‌کند و ما باید دانش‌آموزان را در مسیر تفکر قرار دهیم تا ببینند و بشنوند و آنها را طوری تربیت کنیم تا زمینه‌های پرورش تعقل و تفکر برای‌شان به وجود بیاید، زیرا که لازمه استفاده از آیات الهی در جهان هستی براساس قرآن، تعقل، تفکر، علم و استماع است و پرورش این ویژگی‌ها باید در آموزش ما محور کار باشد.»

معاون آموزش ابتدایی به برنامه‌های این معاونت در سه بخش پیش‌دبستان، دبستان و عشایر اشاره کرد و ارتقای شاخص‌های عملکردی معاونت‌ها را حاصل همت والای آموزگاران و مدیران و دست‌اندرکاران آموزش ابتدایی سراسر کشور دانست.

حکیم‌زاده با یادآوری حذف آزمون‌ها و حذف پیک‌های نوروزی، معاونان را به آگاهی‌دادن به خانواده‌ها دعوت کرد و گفت: «هم‌فکری کنیم تا یادگیرنده‌محوری و توجه به تفاوت‌های فردی و به رسمیت شناختن نیازها و علائق کودکان به تکالیف جهت صحیح بدهد.»

او به اهمیت رشد در سال‌های اولیه کودکی اشاره کرد و گفت: «در سه حوزه پژوهش‌های علوم شناختی، پژوهش‌های حوزه اقتصاد آموزش و پژوهش‌های حوزه علوم اجتماعی رفتاری یافته‌های علمی اهمیت بسیار بالای دوره پیش دبستانی را تایید می‌کنند.»

معاون آموزش ابتدایی رویکرد معاونت در عشایر را رویکرد بزرگمرد عشایر، بهمن بیگی دانست و به به حضور 187 هزار دانش آموز عشایر در حال تحصیل اشاره کرد و از معاونان خواست مسئله عشایر برایشان اولویت باشد و تلاش کنند تا با حفظ ارزش‌ها و سبک زندگی عشایری، افق‌های جدید پیش‌روی کودکان عشایر گشوده شود.

حکیم‌زاده در پایان توضیحاتی درباره مهمترین برنامه‌های دفتر دبستان مانند تدبیر، ارزشیابی کیفی توصیفی، طرح کارآمد و راهبران آموزشی استان و چالش‌ها و انتظارات در این حوزه‌ها را ارائه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار