فینالیست های جام جهانی۲۰۱۸ را بهتر بشناسیم

تبریز (پانا) - فرانسه و کرواسی دو تیمی هستند که برای قهرمان شدن در جام‌جهانی ۲۰۱۸ در فینال این مسابقات به مصاف هم می‌روند.

کد مطلب: ۸۳۶۷۲۰
لینک کوتاه کپی شد
فینالیست های جام جهانی۲۰۱۸ را بهتر بشناسیم

جهانی 2018 با حضور ۳۲ تیم در ۱۲ ورزشگاه و در قالب ۶۵ بازی در روسیه برگزار شد.
جام‌ جهانی فوتبال که یکی از مهم‌ترین و پرطرفدارترین رقابت‌های ورزشی جهان است از سال ۱۹۳۰ هر ۴ سال یکبار برگزار می‌شود و در فرمت اخیر آن ۳۲ تیم حضور دارند.

این مسابقات امسال در ۸ گروه مختلف با بازی های پر تب‌و‌تاب تیم ها همراه بود که با اتفاقات عجیب، امسال توجه مردم را به خود بیشتر جلب کرد که از جمله از این اتفاقات حذف شدن قهرمان جام جهانی ۲۰۱۴ در مرحله گروهی بود.

تیم ملی فوتبال فرانسه که یک تیم بین‌المللی فوتبال است، شامل بهترین بازیکنان فوتبال فرانسوی و تحت نظارت فدراسیون فوتبال فرانسه است. این تیم عضو یوفا بوده و طی سال‌های اخیر موفقیت‌هایی کسب کرده است که از جمله مقام قهرمانی در جام جهانی سال ۱۹۹۸ و نایب قهرمانی درسال ۲۰۰۶ است.

این تیم قدرتمند امسال نیز توانست با سرمربی‌گری دیدیه دشان با لقب خروس‌ها در جام‌جهانی حضور پیدا کرده و در گروه C با تیم‌هایی همچون استرالیا،پرو و دانمارک هم گروهی شود.

تیم ملی فرانسه در اولین دیدار خود در این مسابقات روز(۹۷/۳/۲۶) در ورزشگاه کازان آرنا به مصاف تیم استرالیا رفت و توانست با نتیجه ۲بر۱ به اولین برد خود در این مسابقات رقم بزند.

این تیم در دومین دیدار خود که روز(۹۷/۳/۳۱) در ورزشگاه اکاترینگ‌بور آرنا به مصاف تیم پرو رفت با کسب نتیجه ۱بر‌صفر توانست به دومین برد خود در مرحله گروهی دست پیدا کرده و صعود خود را به مرحله بعدی حتمی کند.

تیم ملی فرانسه که صعود او به مرحله بعدی حتمی بود روز(۹۷/۴/۵) در ورزشگاه موردوی آرنا به مصاف تیم دانمارک رفت که توانست با نتیجه صفربرصفر این دیدار را به پایان رسانده و با کسب رتبه اول گروهی و گرفتن ۷ امتیاز رقیب تیم آرژانتین در مرحله۱/۸ نهایی باشد.

این دیدار حساس و تنگا‌تنگ با قضاوت علی‌رضا فغانی از ایران روز (۹۷/۴/۹) در ورزشگاه کازان آرنا برگزارشد که با بازی فوق الاده هر دو تیم همراه بود که در نهایت تیم فرانسه با کسب نتیجه ۴بر۳ توانست در مرحله ۱/۴نهایی رقیب تیم اروگوئه باشد.

خروس‌ها در پنجمین دیدار خود روز(۹۷/۴/۱۵) در ورزشگاه نیژنی نووگوردو مقابل تیم اروگوئه قرار گرفت که با کسب نتیجه ۲برصفر خود را برنده این دیدار اعلام کرد و در مرحله نیمه نهایی رقیب تیم بلژیک شد.

این دیدار حساس بین تیم های فرانسه و بلژیک که تعیین کننده اولین فینالیست این مسابقات بود روز (۹۷/۴/۱۹) در ورزشگاه سن‌پترزبورگ برگزار شد که با بازی فوق الاده تیم بلژیک همراه بود اما تیم فرانسه با کسب نتیجه ۱برصفر برنده این دیدار حساس شد و اسم خود را به عنوان اولین فینالیست این مسابقات نوشت و تیم بلژیک منتظر بازنده بازی انگلیس و کرواسی ماند تا رقیب خود در مرحله‌رده بندی سوم و چهارم این مسابقات مشخص شود.

تیم ملی فوتبال کرواسی که یک تیم فوتبال بین‌المللی است به نمایندگی از کشور کرواسی در مسابقات شرکت می‌کند و زیر نظرفدراسیون فوتبال کرواسی فعالیت می‌کندکه از افتخارات این تیم دست یافتن به مقام سوم در جام جهانی فوتبال ۱۹۹۸ است.

تیم ملی کرواسی امسال توانست با سرمربی‌گری زالاتکو دالیچ با لقب شترنجی‌ها در مسابقات جام‌جهانی ۲۰۱۸ حضور پیدا کرده و با تیم‌هایی همچون ایسلند،نیجریه و آرژانتین در گروه D همراه باشد.

این تیم در اولین دیدار خود روز(۹۷/۳/۲۶)در ورزشگاه کالینیگراد آرنا مقابل تیم نیجریه قرار گرفت و توانست با کسب نتیجه ۲برصفر بر اولین برد خود در این مسابقات برسد.

تیم ملی کرواسی در بازی بعدی خود روز(۹۷/۳/۳۱)در ورزشگاه نوگورد آرنا به مصاف تیم آرژانتین رفت که در یک اتفاق تعجب‌انگیز این تیم قدرتمند را با نتیجه ۳برصفر شکست داد و با دو برد توانست حضور خود را در مرحله ۱/۸ نهایی حتمی کند.

شترجی‌ها در سومین دیدار خود روز(۹۷/۴/۵) در ورزشگاه روستو آرنا به مصاف تیم ایسلند رفت که در این بازی نیز با گرفتن نتیجه ۲بر۱ خود را شکست ناپذیر اعلام کرد و با کسب رتبه اول گروهی و ۹ امتیاز رقیب تیم دانمارک در مرحله ۱/۸نهایی شد.

این دیدار روز(۹۷/۴/۱۱)در ورزشگاه نیژنی نووگودرو بین تیم های کرواسی و دانمارک برگزار شد که بعد از پایان ۹۰ دقیقه بازی با تساوی ۱بر۱ همراه بود .در دو وقت اضافه ۱۵ دقیقه نیز هیچ گلی در پیش نبود و با رفتن به مرحله پینالتی تیم کرواسی با نتیجه ۳بر۲ تیم دانمارک را شکست داد و رقیب تیم میزبان این مسابقات (روسیه) در مرحله ۱/۴ نهایی شد.

تیم‌ملی کرواسی در پنجمین رقابت خود روز(۹۷/۴/۱۷)در ورزشگاه المپیک فیشت مقابل تیم روسیه قرار گرفت که ۹۰ دقیقه این بازی با نتیجه ۲بر۲ مساوی به پایان رسید و با نبودن گل دیگری در دو ۱۵ دقیقه اضافه کار در پینالتی ها با نتیجه ۴بر۳ به نفع تیم کرواسی تمام شد و این تیم توانست به مرحله نیمه نهایی صعود کرده و رقیب تیم قدرتمند انگلیس باشد.
شترنجی‌ها در مرحله نیمه نهایی روز(۹۷/۴/۲۰) در ورزشگاه لوژنیکی به مصاف انگلیس رفتند که با گرفتن نتیجه ۱بر۱ کار به دو ۱۵ دقیقه اضافی کشید که کرواسی با نشان دادن توانایی‌های خود و به ثمر رساندن ۱ گل با نتیجه ۲بر۱ خود را برنده این مسابقه اعلام کردند و رقیب تیم فرانسه در فینال این مسابقات شدند و تیم انگلیس رقیب تیم بلژیک در مرحله رده بندی سوم و چهار این مسابقات شد.


دیدار رده بندی سوم و چهارم این مسابقات روز شنبه(۹۷/۴/۲۳)ساعت:۱۸:۳۰ در ورزشگاه سان پترزبورگ بین تیم های انگلیس و بلژیک برگزار می‌شود که قضاوت این بازی به عهده داور بین‌المللی ایران، علی‌رضافغانی است.

دیدار فینال مسابقات جام‌جهانی ۲۰۱۸ بین تیم های فرانسه و کرواسی روز یکشنبه(۹۷/۴/۲۴)ساعت:۱۹:۳۰ در ورزشگاه لوژنیکی برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار