وزیر نیرو:

۵۷۰۰ میلیارد تومان در صنعت آب و برق اردبیل هزینه می‌شود

اردبیل (پانا) - وزیر نیرو گفت: ۵۷۰۰ میلیارد تومان معادل ۴۶۰۰ میلیون یورو برای پروژه‌های صنعت آب و برق در اردبیل هزینه می‌شود.

کد مطلب: ۸۳۶۶۴۳
لینک کوتاه کپی شد
۵۷۰۰ میلیارد تومان در صنعت آب و برق اردبیل هزینه می‌شود

رضا اردکانیان در جریان بازدید از پایاب سد خداآفرین اظهار داشت: وزارت نیرو در عین وجود مشکلات و کمبودها در اعتبارات خوشبختانه توانسته به برکت انقلاب و خون شهیدان دستاوردهای مهمی در صنعت آب و برق کشور به دست آورده که در سطح منطقه بی‌نظیر است .

وی گفت: در سفر دو روزه خوه به استان اردبیل از هفت پروژه در حال اجرای صنعت و برق بازرسی کرده و از نزدیک در جریان روند احداث این پروژه‌ها قرار گرفته و سعی خواهیم کرد که در این بازدید مشکلات را احصا و برای حل آن‌ها تلاش کنیم .

وزیر نیرو گفت: این پروژه‌ها شامل سد و شبکه خداآفرین بهسازی شبکه مغان، سد عمارت، سد احمدبیگلو، سد گیوی، تصفیه خانه فاضلاب نیر و مراسم افتتاح پست 230 کیلوولت برق در نصیرلو گرمی است .

اردکانیان تصریح کرد: 5 هزار و 700 میلیارد تومان معادل 4 هزار و 600 میلیون یورو در پروژه‌های صنعت آب و برق اردبیل هزینه و یا برای تکمیل پروژه‌ها هزینه خواهد شد که با به بهره‌برداری از این پروژه‌ها تحولات عظیمی در صنعت آب و برق و کشاورزی منطقه رخ می‌دهد .

وی بیان کرد: افتتاح پست 230 کیلوولت برق نصیرلوی گرمی نیز به منظور تقویت شبکه انتقال، کاهش خاموشی‌های منطقه، ایجاد زیرساخت به منظور پاسخگویی نیازهای جدید کشاورزی و صنعتی پروژه‌های این حوزه تا 50 درصد در استان اردبیل افزایش خواهد یافت و نیز کاهش تلفات شبکه فوق به انجام رسیده است .

وزیر نیرو همچنین درآیین افتتاح پست 230 کیلولت نصیرلویشهرستان گرمی اظهار داشت: امسال در کل کشورهای جهان سالی گرم و کم‌آبی را شاهد هستیم که تغییرات آب و هوایی از دلایل جدی این موضوع بوده و باید کشورهای صنعتی قدرتمند جهان برای ناسازگاری‌های حاصل از این فعالیت‌های صنعتی راه‌حلی پیدا کنند .

اردکانیان گفت: ما در داخل کشور خود نیز می‌توانیم با اصلاح الگوی مصرف سبب کاهش مشکلاتی از جمله خاموشی و کم آبی شویم که متاسفانه شیوه مصرف با توجه به وضعیت آب و هوایی در سطح کشور مناسب نیست .

وی افزود: ظرفیت تولید برق در سطح کشور و در بهترین حالت 52 هزار مگاوت است که در روزهای اخیر و با گرم‌تر شدن هوا این مصرف بین 56 هزار تا 58 هزار مگاوات افزایش پیدا کرده است که ما باید صرفه‌جویی را در دستور کار قرار دهیم .

وزیر نیرو تصریح کرد: هر روز در حدود 4 تا 6 هزار مگاوات کمبود برق در سطح کشور داریم که مدیریت این موضوع کار بسیار سختی نبوده و مردم می‌توانند با کاهش مصرف از به وجود آمدن مشکلاتی از جمله کم‌آبی و خاموشی جلوگیری کنند .

اردکانیان بیان کرد: اگر بتوانیم اصلاح الگوی مصرف را در سطح کشور جایگزین کنیم آسایش و رفاه به دنبال خواهد داشت و فشار از روی صنعت آب و برق کشور برداشته می‌شود .

وی گفت: می‌توانیم با صرفه‌جویی این عادت را بعد از تابستان نیز رعایت کنیم چرا که بخش خانگی و مصارف تجاری بیشترین تولیدکننده صنعت برق هستند و با افزایش دما نیز شاهد کمبود آب در برخی از مناطق کشور هستیم .

وزیر نیرو افزود: با توجه به این که امسال در کل کشور به طور متوسط 26 درصد کمبود بارش داشتیم ولی استان‌های شمالی از جمله اردبیل وضعیت خوبی را در بارش‌ها سپری کردند که باید قدر این نعمت را بدانیم و در اصلاح الگوی مصرف اهتمام بورزیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار